| Edellinen keskustelu :: Seuraava keskustelu |
| Kirjoittanut |
Viesti |
Vetehinen Vesilinjalla
|
|
05.10.2009 22:03 |
|
Mites minä, kun jo vastasin, enkä katsonut Tolkienin teoksista? Laitanko uudet vastaukset? (Von antaa olla, mutta kysäisin vain )
___
|
|
| |
|
 |
Sinilakki Eksoottinen sieni
|
|
05.10.2009 22:04 |
|
Kuten äsken muokkailinkin tuota itse trivia -viestiä, niin sinä saat uuden yrityksen, jos tahdot. Tämän kerran tietty vaan, mutta kerkesit vastata ennen valaistumistani trivian huonojen ja hyvien puolien suhteen.
Oivoi minua, olenpa minäkin typerä taulapaa. Pitäisi aina ajatella muiden aivoilla, kun tekee jotakin muihin liittyvää. No, oppia ikä kaikki.
___
|
|
| |
|
 |
|
|
11.10.2009 22:42 |
|
| Trivian vastausaika päättyy 16.10.2009. Vielä siis on aikaa, mutta sekin kyllä loppuu kuin silmissä. Hopi hopi nyt ihmiset vastailemaan, kahdella vastauksella ei pitkälle pötkitä.
___
|
|
| |
|
 |
|
Trivian vastaukset |
16.10.2009 18:47 |
|
Triviaan tuli huimat viisi (Vetehinen kyllä vastasi kahteen kertaan, minun luvallani tietty ) vastausta! Joista olen kyllä varsin tyytyväinen, senkin takia, että trivia oli erittäin tasaväkinen. Voittajaksi selviytyi kuitenkin Haltiamieli (pisteillä 13+/16), jolle satuin lupaamaan, ettei hän joudu tekemään triviaa, vaikka niin huonosti kävisi, että voitto tulisi (niinkuin kävikin). Toiseksi näin ollen tuli Tik (pisteillä 11+/16), trivian teko siis kumotaan hänen harteilleen, ellei joku nopeampi halukas ehdi ilmoittautua.
Vastauksiin:
4. Ensimmäinen lohikäärme Glaurung tunnetaan myös muilla nimillä, mainitse ainakin yksi (useammasta nimestä saa plussaa). - Lohikäärmeiden Isä, (Angbandin) Suuri Käärme, Morgothin käärme, Glórund, Kultainen jne.
5. Mikä oli lohikäärme Smaug Kultaisen surmanneen Bard Jousimiehen pojanpojan nimi? - Brandhan tuo
6. Tunnemme nimeltä myös toisen Kolmannen Ajan lohikäärmeen, Scathan, jonka Fram Frumgarin poika surmasi. Mikä oli ainoa osa Scathan aarteesta, jonka Fram luovutti kääpiöille ja näin saaden kääpiöiden vihat niskaansa? - Scathan hampaista valmistamansa kaulanauhan Fram antoi kääpiöille (se, oliko tämä kaulanauha osa aarretta, on tietysti tulkintakysymys, mutta yhtäkaikki, tärkeä se varmasti Scathalle oli, kuten Halti niin hyvin asian ilmaisi )
7. Minkälaista lohikäärmettä urulóki tarkoittaa? - Tulta syöksevää
8. Historia tuntee muutamia lohikäärmeen surmanneita nimeltä, mainitse näistä ainakin kolme, muista mainita myös surmatun lohikäärmeen nimi. - Túrin Turumbar (Glaurung), Eärendil (Ancalagon Musta), Bard Jousimies (Smaug Kultainen), Fram (Scatha) (Tarkkaavainen saattoi huomata tässä kohtaa kompan, sillä itse trivia antoi jo kaksi lohikäärmeen surmanneen nimeä, joten itse tarvi muistaa vain yksi.)
9. Mihin kolmeen ryhmään lohikäärmeet voidaan jakaa liikkumistapansa mukaan? - Lentävät, ryömivät ja kävelevät
10. Kuka kääpiö koki surmansa lohikäärmeestä? - Hain tällä kysymyksellä Dáin I:stä, kysymys lienee kuitenkin huonosti muotoiltu ja sen takia myös muista lohikäärmeen surmaamista sai pisteitä.
Bonuskysymys: millä nimellä tuo nimeämätön lohikäärme tunnetaan Tolkienistien keskuudessa? - Dáinin Turma (Dáin's Bane) vrt. Durinin Turma (eng. Durin's Bane).
11. Mikä lintu paljasti Bard Jousimiehelle Bilbon havaitseman kolosen Smaugin nahassa? - Rastashan tuo oli
___
|
|
| |
|
 |
Vetehinen Vesilinjalla
|
|
17.10.2009 12:30 |
|
Itse haluaisin ainakin kokeilla trivian teko, jos Tik ei halua tehdä...
___
|
|
| |
|
 |
Tik Rotta Ylläpitäjä
|
|
17.10.2009 16:54 |
|
| Vetehinen, tee toki trivia jos haluat. Luovun mielelläni vuorosta.
___
|
|
| |
|
 |
Vetehinen Vesilinjalla
|
|
18.10.2009 16:15 |
|
Kiitos, Tik Pyrin tekemään trivian tämän viikon aikana.
___
|
|
| |
|
 |
Vetehinen Vesilinjalla
|
|
22.10.2009 18:05 |
|
| Olen erittäin pahoillani, mutta en saa triviaa tehtyä. Lukioon liittyvät asiat vievät liian paljon aikaa (mm. Kaamosgaalan järkkäminen). Täten pyydän anteeksi ja luovuntan vuoron (jälleen kerran) eteenpäin.
___
|
|
| |
|
 |
Merri Konnun ylläpitäjä
|
|
22.10.2009 19:54 |
|
Mää oon ruosteessa, mutta vedän silti uuden trivian ulkomuistista.
1) Mitkä neljännykset ristesivät kolmen neljännyksen kivellä?
2) Konnun eteläisin kylä?
3) Yksinäisen Vuoren viimeinen kuningas ennen Bilbon retkeä?
4) Mikä taistelu ratkaisevasti aiheutti Morgothin ylivallan Beleriandissa?
5) Lúthienin äiti?
6) Kuinka monta päivää Frodolla ja Samilla kului Repunpäästä lähdöstä saapumiseen Briihin?
7) Minne Gandalf ei mennyt?
8) Missä maassa asusti lohikäärmeitä vielä Kolmannella Ajalla?
9) Miten pitkä matka Umbarin satamasta on linnuntietä Minas Tirithiin?
Vastausaikaa kuun loppuun asti.
(Kehveli, pitääkö minun oikeasti itsekin selvittää kaikkiin vastaukset...)
___
|
|
| |
|
 |
Merri Konnun ylläpitäjä
|
|
29.10.2009 11:12 |
|
| Näyttäisi siltä, että leppoisa trivia on hirmuisen vaikea: vastauksia on kappaletta! Vastatkaahan nyt jotain ettei tarvitse julistaa kissaani voittajaksi. Se sentään vastasi jotain kun kysyin kysymykset, joten saa voiton plussapisteellä. Ja jos tuo kissa voittaa, niin tiedossa on hyvin abstrakti trivia, jota ette tahdo...
___
|
|
| |
|
 |
Merri Konnun ylläpitäjä
|
|
15.03.2010 00:05 |
|
| Okei, tämä kun kuoli nyt varsin tehokkaasti, niin miltä kuulostaisi irkkitrivia? Minulla olisi nyt mahdollisuus saada triviabotti jollekin kanavalle (esim. #leppoisatrivia), jolloin trivian ylläpitäminen ei olisi ongelma, trivia alkaisi automaattisesti kun kanavalle edes joku tulee.
___
|
|
| |
|
 |
|