Käärme

Konnun twitter

Tolkien-kirjallisuuden päivä 25.3., aiheena Tolkienin merenkulkijat.
Tapahtumia eri puolella Suomea, illalla myös keskustelua ircissä.

Hiusvärit ja muut hiuksiin tehtävät muutokset Näytä sivu: Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... , 20, 21, 22, 23, 24  Seuraava
 Käärmeen etusivu -> Majatalo Kirjoita vastaus
Edellinen keskustelu :: Seuraava keskustelu  
Kirjoittanut Viesti
Siivekäs 
Siipiveikko

Viesti 13.02.2009 21:46

Käyn kampaamossa vähintään kerran kuukaudessa sillä hiukseni kasvavat varsin nopeasti, ja menee nopeasti todella paksuiksi vaikka aika reilusti aina "ohennetaan" ym. Ja toki se on mukavaa kun tyyli muuttuu, ja näyttää vieläpä varsin hyvältä.

Huomasin kun vähän keskusteluja luin että on tullut ties minkälaista väriä päähän, vahinkoja. Aloin ihmettelemään että miksi ihmeessä te ette vaadi että hiukset värjätään uudestaan, ja jos aikaa on niin istuta siellä niin pitkään että toivottu lopputulos saavutetaan, ja jos sitä aikaa ei ole niin tullaan sen viikon aikana uudestaan! Kaksi kertaa olen pettynyt, ei toki mitään niin radikaalia kun tuolla ylempänä oli, mutta sävy ei sopinut, väri ei vaan miellyttänyt: Uudestaan koko setti, ja suosittelen vaihtaamaan kampaajaa jos ei tähän suostu. (:
___
Lainaa viestiä Sivun alkuun
Elbereth 
King of Fools

Viesti 14.02.2009 12:27

Miunkin hiukset kasvaa tosi nopeesti, mutta en pääse kampaajalle tarpeeksi usein. [33]
Onneks ens perjantaina on aika, niin saan vähän lyhyemmäksi, kun miulle ei oikein sovi kauheen pitkät hiukset.

Mie en oo eläissäni värjännyt hiuksiani.. kyllä jossain vaiheessa meinaan vähän vaalentaa, mutta en jaksa vielä, koska sitten tulee juurikasvua ja se on kamalan näköistä, niin pitää kokoajan olla värjäämässä uudestaan.
___
Vanamo 
rehu

Viesti 14.02.2009 17:35

Siivekäs kirjoitti:
Huomasin kun vähän keskusteluja luin että on tullut ties minkälaista väriä päähän, vahinkoja. Aloin ihmettelemään että miksi ihmeessä te ette vaadi että hiukset värjätään uudestaan, ja jos aikaa on niin istuta siellä niin pitkään että toivottu lopputulos saavutetaan, ja jos sitä aikaa ei ole niin tullaan sen viikon aikana uudestaan! Kaksi kertaa olen pettynyt, ei toki mitään niin radikaalia kun tuolla ylempänä oli, mutta sävy ei sopinut, väri ei vaan miellyttänyt: Uudestaan koko setti, ja suosittelen vaihtaamaan kampaajaa jos ei tähän suostu. (:

Itse olen sekä vaatinut uudelleen värjäämistä että äänestänyt jaloillani. Usein on niin, että annan kovin epämääräisiä ohjeita ja lähes vapaat kädet jolloin koen, ettei minulla oli oikein varaa valittaa, jos lopputulos on ihan ok, muttei ehkä täysin omaan makuuni. Usein olen myös huomannut pienen totuttelun jälkeen pitäväni uudesta ulkonäöstä, vaikka ensinäkemältä muutos on ollut liian hurja.

Toisaalta jos on tapahtunut joku virhe, kuten sillä kerralla, kun sain päästäni harmaanvihertävän, sen korjaaminen kestovärillä ei olisi todennäköisesti onnistunut. Sillä kerralla korjaustoimena vihreää peittämään laitettiin punaista kevytsävyä. Istuin kampaajalla yhteensä nelisen tuntia vaikka olin myöhässä sovitusta menosta. Lopputulos oli kaiken jälkeen aika kaukana siitä vaaleasta, johon oltiin pyritty ja vaikka tarjosivat vielä korjausta seuraavalla viikolla, en mennyt. Niin huono kokemus koko touhusta jäi. Enkä ole siellä sen koommin käynytkään.
___
Dracaena 
Raseenium

Viesti 17.06.2009 19:22

Minä sain taas lisää syitä inhoksua kampaamovärjäystä. Kuten Vanamokin, minunkin värini vähän meni pieleen ja jouduin istumaan kolme tuntia siellä, vaikka olisi pitänyt olla töissä. Ensimmäinen väri ei tarttunut latvoihin tasaisesti, ja toisenkin kerran jälkeen näkyi hieman tummia läiskiä alempana hiuksissa, vaikka tyvessa väri oli kirkas punainen. Koskaan ennen en ollut jäänyt korjaamaan lopputulosta, mutta nyt ajattelin, etten halua näyttää ulkomailla reissussa ihan idiootilta. Myös kampaaja ehdotti toista värjäystä.

Toisekseen, tästä letistä lähtee edelleen suihkussa kamalasti väriä. Välillä näyttää, kuin niskastani vuotaisi verta, kun punaisia juovia valuu pitkin kehoa. En muista, että kaupan Svartskofit olisivat näin tehneet ikinä. Olin aina hyvin tyytyväinen omiin värjäyksiini: Svartskofin Live-värit eivät edes haalistuneet, jopa parturi hämmästeli sitä, miten hyvin latvoissa väri vielä oli vaikka tyvikasvua oli usea sentti. Ja koska väritouhu maksoi ihan sauronisti, pysyn täst' lähin kaupan väreissä, kuten olisi aina pitänyt. Enää en hairahdu sille tielle!

Minusta kampaajan pitäisi osata neuvoa ja kertoa, minkälainen leikkaus kullekin sopii. Heidän pitäisi kasvojen muodon yms. perusteella osata valita hyvä malli ja antaa kunkin hiuslaadulle sopivia ohjeita. Minun harmikseni näitä ei ole monia osunut kohdalle. No, eräs kyllä osui, mutta muuten hänen jäljestään en pitänyt. Hän leikkasi aina takaa liian lyhyeksi muihin hiuksiin verrattuna. Olen nähnyt muilla hänen asiakkaillaan myös lyhyitä takahiuksia, joka ei minusta näytä kovin hyvältä kaikissa hiuksissa.
Kuten:
Jaamar kirjoitti:
Sääli ettei ole sitä omaa kampaajaa. Kun hyvin voi kysyä myös kampaajalta neuvoa ja vaihtoehtoja. Kampaaja saattaa pystyä näkemään hiuksesta miten se mahdollisesti, ehkä voisi käyttäytyä ja voi ehdottaa jotain tiettyä mallia tai leikkausta.

Niin, oman hiuslaadun se oma kampaaja varmasti tuntisi, toivottavasti, mutta minusta sillä ei ole niin paljon väliä. Jos kampaaja on asiantunteva, hän osaa arvioida hiuksia muutenkin. Eli jos joskus päätyisin sellaiselle kampaajalle, joka osaisi suoraan ehdottaa uutta ja antaa vinkkejä, ehkä hänestä tulisi oma kampaaja.
___
Jaamar 
Tarhatäti
Konnavahti

Viesti 17.06.2009 19:42

Omakampaajassa on sekin etu että voi sanoa sama kuin viimeksi, mutta... Hän muistaa ja tietää jo ennestään vähän mieltymyksiä ja vuorovaikutus on paljon sujuvampaa kuin sellaisen kanssa jonka tapaa ensimmäistä kertaa.
Tietysti kampaajan pitää osata arvioida hiuslaatua ja muuta, mutta kaikkia pyörteitä ja muita ei silti välttämättä huomaa. Ja voimakkaat pyörteet vaikuttavat taas siihen millaisia kampauksia voi (ainakin lyhyillä hiuksilla) saada kestämään. Esim. otsahiuksia on turha yrittää kääntää yhteen suuntaan jos pyörre kääntää ne toiseen suuntaan.

En ole kampaaja, mutta näin minä olen järkeillyt ja ymmärtänyt.
Mutta toki voi sattua huonokin kampaaja. Eikä sellaisen luokse kannatakaan mennä uudestaan. Mutta puolustukseksi sanottakoon etteivät kampaajatkaan ole ajatustenlukijoita. Joskus menee väkisinkin ajatus vähän eri tavalla ja se on ihan luonnollista. Minä en jättänyt hyvää kampaajaani kun kolmannella kerralla tulos ei ollut niin hyvä kuin ennen vaan kerroin seuraavalla kerralla mitä haluan eri tavalla.
___
Minea 
Sadetyttö

Viesti 17.06.2009 21:54

Dracaena kirjoitti:
Ensimmäinen väri ei tarttunut latvoihin tasaisesti, ja toisenkin kerran jälkeen näkyi hieman tummia läiskiä alempana hiuksissa, vaikka tyvessa väri oli kirkas punainen. Koskaan ennen en ollut jäänyt korjaamaan lopputulosta, mutta nyt ajattelin, etten halua näyttää ulkomailla reissussa ihan idiootilta. Myös kampaaja ehdotti toista värjäystä.

Toisekseen, tästä letistä lähtee edelleen suihkussa kamalasti väriä. Välillä näyttää, kuin niskastani vuotaisi verta, kun punaisia juovia valuu pitkin kehoa.

Pakko sanoa tähän sen verran, että punainen ei ole maailman helpoin tukkaväri - sen eteen saa tehdä töitä ja jos ei jaksa, niin on fiksumpi vaihtaa helpompaan.

Miun tukka on sen värinen, että ne mainitsemasi Schwarzkopfin Live-värit muuttuu miun päässä ihan oranssinruskeiksi. En tiedä mitä on tapahtunut, kun ennen niillä värjättynä tukka oli edes hetken aikaa punainen... Oon siis siirtynyt täysin suoraväreihin, jotka maksaa about 8e/purkki ja josta värjää kaks kertaa.

Tuosta nimenomaisesta syystä en värjää kampaajalla hiuksiani ollenkaan. Saadakseen tosi punaisen kampaajakin käyttää jotain suoraväriä, jolloin lopputulos on yleensä hyvä (niin, jos tukkaan tarttuu suoraväri - ne ei yleensä tartu esim käsittelemättömään juureen), muttei kestä yhtään sen kauemmin kuin itse värjättynä.

Jos siis punatukkaisena meinaa pysyä, kannattaa oikeasti etsiä se itselle sopiva väri ja nähdä sen verran vaivaa, että värjää muutaman viikon välein. En tosin millään normilla värillä värjäisi noin usein, suoravärit on yleensä jopa hoitavia, joten siksi(kin) suosin niitä ja värjään tilanteesta riippuen 2-5 viikon välein - kestovärillä juurikasvun pois aina parin-kolmen kuukauden välein.

Niin... ja minulla ainakin sitä väriä valuu päästä ekan viikon ajan hikoillessakin, ja seuraavat pari viikkoa suihkussa käydessä ihan varmasti.

Sori jos meni ihan offiksi : D
___
Isilmírë 
Kuukivi

Viesti 18.06.2009 09:47

Jos ihan kirkkaanpunaisen pehkon haluaa, niin lukioaikaisen luokkakaverini vinkki oli tämä: käytä karamelliväriä. Kyseisen pojan pää ainakin hehkui punaisena viikosta toiseen.
___
Frida 
Yölepakko

Viesti 01.07.2009 01:47

Päätin mennä leikkauttamaan puoleen selkään asti ulottuvat hiukseni lyhyiksi. Valitsin täysin tuntemattoman parturin, selitin tyypille visioni, ja kävelin lopulta parturista ulos päässäni täysin erilainen hiusmalli kuin olin ajatellut. Parturi ei oikein ollut tajunnut selityksiäni, mutta tyytyvänen olen kutreihini kuitenkin... Totesin, että tämä oikeastaan sopii minulle luultavasti paljon paremmin kuin suunnittelemani hiustyyli olisi sopinut...
Tavallaan värjäytän hiukseni loopujen lopuksi ennemmin parturissa kuin kotona. Helpompaa ja mukavampaa.
___
Anewielh 
Huopaaja

Viesti 01.07.2009 14:51

Dracaena kirjoitti:
Toisekseen, tästä letistä lähtee edelleen suihkussa kamalasti väriä. Välillä näyttää, kuin niskastani vuotaisi verta, kun punaisia juovia valuu pitkin kehoa.

Juuh, itsellän on ollut varsin sama ongelma, ensinnäkin värin piti olla violetti. Olin ollut kaksi päivää Turkissa, kun väri alkoi haalistua, ja muuttui punaiseksi. Sitten väri alkoi entistä enemmän liueta suihkussa pois, joka olikin kiva näky. Punaisen pohjalta paljastui lopulta kinuskin sävy, joka vaaleni auringossa hyvin vaaleaksi, johtuneko siitä että tummia hiuksiani piti raitojen kohdalta vaalentaa kovasti. Olin hieman pettynyt, mutta minkäs teit. Onneksi ei ollut koko pää värjätty noin Iloinen

En äkkiä muista olenko joskus aiemmin jo sanonut samaa, mutta itsellä ei enää onnistuisi kotivärjäys. On sen verran paljon hiusta, että mieluummin menen ammattilaisen käsittelyyn. Kotona pitäisi olla ainakin se kaksi purkkia väriä ja sekin tuntuu jo jotenkin vaivalloiselta..
___
Jaamar 
Tarhatäti
Konnavahti

Viesti 01.07.2009 16:00

Sininen väri on varmaan huonointa pysymään päässä, joten en ihmettele että myös violetista katoaa sininen nopeasti.
Ja sinisestä on siis omakohtaisia kokopään kokemuksia, mutta myös erään kampaajan toteamus sen kestävyydestä.
___
Snaky 

Viesti 31.07.2009 12:39

mun tarina on sitte tämmönen: neljännellä luokalla ollessani värjäsin tukkani (joka oli sillon vielä sinne lapaluihin asti ylettyvä)semmoisellä muutamassa pesussa lähtevällä kirkkaan punaisella sävyllä. ei siinä mennyt kuin yksi pesukerta ja uudestaan värjäämään samalla värillä. sen jälkeen 5 ja 6 luokalla ollessani kekkasin värjätä oikein syvän ruskeiksi mutta se haalistui tumman oranssiksi. en sittemmin jaksanut enää värjätä joten päätin leikkuuttaa hiukset dramaattisesti oikein lyhyeksi parturissa, näytin kuvan millaiset hiukset haluaisin mutta lopputulos oli aivan hirveä. vinot ja lyhyet etuhiukset ja semmonen typerä pallomuoto takana. sen jälkeen aloin kasvattaa hiuksiani ja olen sillä tiellä edelleen Hymyilee nyttemmin oon taas jaksanu värjätä ruskealla mutta nyt ne ovat taas oranssit joten ajattelin ottaa mustan värin päähäni jos vaikka pysyi paremmin. eli parin viikon päästä värjäämään! pikkusisko värjää kun en uskalla enää parturiin mennä, ja minä sitten värjään siskoltani ja leikkaan myös. kun sitten se musta lähtee tai on sitä juurikasvua niin otan kyllä sinimustan värin. äiti tulee tykkäämään Iloinen kuka tietää muuten että pysyykö semmonen Schwarzkopfin Color Live XXL väri päässä hyvin/huonosti?
___
Dracaena 
Raseenium

Viesti 31.07.2009 14:02

Liven pysymyinen riippuu hiuslaadusta. Minulla se on aina pysynyt hyvin, mutta joillakin se on haalistunut heti (kuten tässä on keskusteltu). Veikkaan kuitenkin, etteivät muut värit pysy sen paremmin, joten voit aika lailla huoletta värjätä Livellä. Heh heh

Minä värjäsin kuukauden päästä hiukset uudelleen punaisiksi, kampaajan väri oli nimittäin haalistunut todella pahasti. Saa nyt nähdä miten tämä Live (ah, Live) pysyy päässä. Luotan siihen, ettei se vieläkään petä minua. ^_^ Olisin tosin voinut pitää sitä hieman kauemmin latvoissa, mutta ennen ensimmäistä pesua on vaikea sanoa. Jos se on se puolitoista vuotta vanha permis joka kummittelee latvoissa ja pilaa aina värin... Saattaa käydä nixnax ja lähteä paljon huonoja latvoja!
___
Freedomer 

Viesti 31.07.2009 20:06

Vaaleehaan se oli...tummemmaksi muuttumassa. Ja sitten värjäsin ruskeaksi. Nyt on semmonen Aragorn-look. Pituuttakin on.
___
Anewielh 
Huopaaja

Viesti 01.08.2009 17:33

Snaky kirjoitti:
otan kyllä sinimustan värin. äiti tulee tykkäämään Iloinen kuka tietää muuten että pysyykö semmonen Schwarzkopfin Color Live XXL väri päässä hyvin/huonosti?

Mulla on ollut muistaakseni tuota Liveä sinimustana, niin multa se sininen ainakin tosiaan lähti melkein heti pois, eikä mustakaan kestänyt haalistumatta hirveän kauaa. Mikäli sinulla ei ole punaista pigmenttiä hiuksissa, voisin olettaa että sininen kestäisi siinä joukossa ainakin jonkin aikaa.
___
Snaky 

Viesti 03.08.2009 14:02

mie en muista oliko mulla sitä punasta pigmenttiä hiuksissa WTF? on muutenki huono muisti ja onhan sitä tullu jo värjättyä useempi vuosi mutta katoin kuvaa ittestäni n.3vee ja olin täys blondi. siis ihan valkonen. mutta sitte siitä tuli vaaleenruskeenharmaa Yh! mutta toivotaan ettei ole Heh heh siis sitä pigmenttiä
___
Elbereth 
King of Fools

Viesti 03.08.2009 20:23

Ensi torstaina on kampaamoaika. Ja nyt sitten oon päättäny värjätä hiukset. Vaaleita raitoja vaan aluksi, ei mitään yliblondeja, vaan mahdollisimman luonnollisen näkösiä.
Välttelin värjäystä aika pitkään, mutta nyt on kyllä alkanut häiritsemään, kun vaaleat hiukset tummenee vuosi vuodelta enemmän.
___
Vampirelady 
Kalpea Kaunotar

Viesti 04.08.2009 08:46

Tänään olisi tarkoitus ostaa n. 10 litraa hiusväriä. Taisiis jotain 2 purkkia, mutta 10 litraa olisi parempi, koska nämä hiukset imevät ihan ylipaljon väriä -.-.
Todennäköisesti ostan Live-väriä, koska se pysyy varsin hyvin hiuksissa. Ja se taisi olla myös tarjouksessa...Pöh!
Tälläkertaa mustan sijaan voisi ottaa sinimustaa.
___
Jaamar 
Tarhatäti
Konnavahti

Viesti 04.08.2009 09:04

Minun pitäisi saada aikaiseksi raahautua erään tutun opiskelijan parturoitavaksi. Hiukset tulevat jo reilusti korvien päälle ja etenkin vähän lämpimämpänä päivänä se on todella ahdistavaa. Ajattelin kokeilla vielä vähän lyhyempää kuin viimeksi. Hiukset kasvavat niin tuskastuttavan nopeasti siihen pisteeseen että pitäisi pitää kiinni, mutta ei ylety vielä kunnolla ja sitten kasvu hidastuu niin että ei millään jaksa odottaa että saa liehuvat ja jokaiseen päästä löytyvään aukkoon tunkeutuvat karvat pidettyä kurissa. Voisi oikeastaan jo tällä viikolla puhua asiasta kun nähdään. Meinasin odottaa syksyyn, mutta erityisesti tänä aamuna koen suurta tarvetta päästä parturoitavaksi.
___
Shacklebolt 
Ministeri

Viesti 04.08.2009 12:03

Nyt on saavutettu korkea taso koulutuksessa, sain miehen värjäämään mun hiukset perjantaina Viilee Ihan hyvää jälkeäkin tuli, varsinkin kun tyyppi ei ole koskaan nähnytkään miten hiuksia värjätään ("Täähän on ihan valkoista tää väri, eikö näistä pitäny tulla ruskeat??").
___
Ksu 
A-loppuinen
Konnavahti

Viesti 04.08.2009 12:12

Shacklebolt: tuolla säästää paljon aikaa ja vaivaa (ja rahaa...)! Nimim. kokeiltu on. Hymyilee Hommaa todellakin helpottaa huomattavasti jos puoliskon omia hiuksia on joskus värjätty, ts. hänellä on käsitys siitä miten homma "pitäisi" tehdä.

Itsekin pitäisi taas mennä värjäämään hiukset. Nämä ovat päältä mustat (no, sinimustat, mutta eipä se sininen siinä pitkään kestänyt) ja alta punaiset. Sellainen Ozzy-tukka. Hymyilee Punaisuus onkin se ongelma, sillä haluan kirkkaanpunaiset hiukset ja ne saa parhaiten shokkiväreillä, jotka taas eivät kestä. Eli pitää oikeasti värjätä 3 viikon välein (ks. edellinen kappale). Ja shokkipunainen valuu ihan hirveästi vielä pitkään värjäyksen jälkeen, eli ei voi koskaan värjätä ennen saunabileitä tms. Siksi nyt on kulunut pitkä aika edellisestä kerrasta ja seuraavakin onnistuu vasta parin viikon kuluttua.

Käyn kampaajalla noin 6 viikon välein värjäämässä koko pään, ja sitten tosiaan kotona tuota punaista osuutta tulee itsekin värjäiltyä. Nyt mustien hiusten joukossa on vielä muutamia kirkkaanpunaisia raitoja, jotka on tehty siis lisäkkeillä. Olen värjännyt näitä punaiseksi nyt niin monta vuotta, että värin kestävyyskin on selvästi parantunut. Hiusten omaa pigmettiä ei ole kuin juurissa...

Onneksi töissä ei kukaan ole vielä valittanut hiuksistani, sillä nämä eivät ole minkään mittapuun mukaan "luonnollisen" väriset...
___
redlover 

Viesti PUNAINEN SHOKKIVÄRI 06.08.2009 14:44

mulla epäonnistu vähän punainen värjäys kun siitä tuli vähän sellainen violettimainen punainen. haluaisin sitä nyt kirkastaa ihan punapunaisella. tarttuuko kirkkaanpunainen shokkiväri tähän lisäten PUNAPUNAISTA pigmenttiä joka samalla häivyttäisi violettia.
___
Vampirelady 
Kalpea Kaunotar

Viesti 07.08.2009 14:24

Sinimusta onnistuin todella hyvin, pointsit äidille.
Tuli ihan outo olo, kun hiukset eivät olekaan enää kulahtaneet.
Enkä ainakaan huomannut, että olisi jäänyt mitään värittömiä kohtia, vaikka niitä useinkin esiintyy.

Kivat on hiukset.Pöh!
___
Snaky 

Viesti 09.08.2009 17:21

mulla jäi kerran semmonen iso väritön läikkä päälaelle Tyrmätty
___
Snaky 

Viesti 12.08.2009 18:02

musta tarttui päähän hyvin jee! pikkusiskolle kymmenen pistettä ja papukaijamerkki! nyt katotaan vaan että mitenkäs kauan se pysyy päässäHymyilee
___
Mor Nienor 
Surutar

Viesti 12.08.2009 19:15

Järkyttävä pakkomielle värjätä hiukset verenpunaiseksi. Ja äitihän tässä se ongelma onkin, kun ei tälle kelpaa.
Ja latvojakin pitäisi leikata.
___
Jaamar 
Tarhatäti
Konnavahti

Viesti 12.08.2009 20:37

No nyt on parturoitu. Ensikerralla voisin haluta vielä vähän lyhyemmiksi. Annoinkin kampaajalleni pienen tehtävän bongailla suorille hiuksille käyvää kivaa lyhyttä mallia. Jos olisi taipuisat hiukset niin lyhyethän olisivat helpostikin nätit, mutta no...
Mukavaa kun hiukset eivät taas ole niin pahasti tiellä. Tuntuu kevyemmältä kun niska on lyhyt. Otsatukka on vähän pitkä, mutta tarkoituksella. Joudun kyllä saksimaan sitä itse jossain kohtaa kun menee hermot. Mutta jos joskus talvella kokeilisi sitä ihan lyhkäistä.
___
Incánus 
Velho
Konnavahti

Viesti 13.08.2009 00:01

Hah. Latvoja ei tarvinnut leikata, hiukset ovat
kasvaneet tasaisesti ja ovat kuulemma "erittäin
hyväkuntoiset". Eli niskavillat ajettiin ja partaa
siistittiin vain saksilla. Taidan pitää entistä enemmän
pitkistä hiuksista, eikä niiden työläys ole enää niin
suuri ongelma kuin ennen. Tosin olen laiska
hiustenpesijä, mutta ilmeisesti juuri siksi hiuslaatuni
on niin hyvä kuin on.
___
Anewielh 
Huopaaja

Viesti 15.08.2009 19:16

Millaisilla aineilla hoidatte hiuksianne (mitä merkkiä ja mitä mieltä olet?), ja ostatteko tuotteet kampaamoista vaiko ihan tavallisista marketeista?

Omat hiustuotteeni ovat lähinnä kampaamotuotteita, joskus jotain saatan ostaa ruokakaupassa käydessäni (tähän sarjaan kuuluu lähinnä hiuslakka). Shampoo ja hoitoaine ovat tällä hetkellä Tigin Beadhead - Control freak-sarjaa, joka tuoksuu taivaalliselta, muttei siloita lupauksistaan huolimatta juurikaan. Enemmän kosteuttava haisi jollekin nestemäiselle lääkkeelle mitä olen joskus joutunut syömään, joten valinta niiden kahden väliltä osui ehdottomasti tuohon. Suoristusgeeli ja jokin kiiltosuihke ovat Cutrinin, joka toimii ainakin minulla. Latvoihin jätettävä hoitoaine on Swartzkopfin Bonacure-sarjaa, joka toimii muuten oivallisesti, mutta jättää hiukset hieman tahmeiksi. Hiusnaamio on WWW:n, joka on ainoa sen sarjan tuote, josta olen pitänyt. Biosilkin silkkiuutetta en vaihtaisi kyllä mihinkään ja sitä suosittelen jokaiselle! Jos pitäisi yksi kampaamotuote valita, niin se olisi juuri se.
Joskus on myös mukava sekoitella itsekin hiuksille jotain Hymyilee
___
Vetehinen 

Viesti 15.08.2009 20:08

Anewielh kirjoitti:
Millaisilla aineilla hoidatte hiuksianne (mitä merkkiä ja mitä mieltä olet?), ja ostatteko tuotteet kampaamoista vaiko ihan tavallisista marketeista?

No ainoat aineet mitä laittelen hiuksiini on oikeastaan vain shampoo, hoitoaine ja hiusnaamio. Shampoo on aina tervashampoota, sen merkkistä mitän satun löytämään nyt kyllä oli pettymys kun ostin Erittäin Hieno Suomalainen Tervashampoota. Se ei tuoksu tervalle ja koostumus on lällyä, kuin siihen olisi sekoitettu vettä. Hoitoaineena on Pantene Ice Shine'nia tai Sheer Volumea, myös VO5:n hoitoainetta pitkille hiuksille käytän myös. Hiusnaamiosta suosittelen erityisesti XZ Tyrnihiushoitoa. Toimii hyvin hiuksiini ja tätä laitoin kun otin tekorastat pois, niin hiukset olivat kuin uudet Iloinen Nyt on Nivean hiushoito värjätyille hiuksille käytössä.

Anewielh kirjoitti:
Joskus on myös mukava sekoitella itsekin hiuksille jotain Hymyilee
Itsekin olen ajatellut jotain sekoitella jotain hiuksilleni, mutta laiska kun olen, niin en ole saannut mitään aikaiseksi Nii-in...
___
Ereine 
Kirjastokeiju
Konnavahti

Viesti 15.08.2009 20:33

Minä käytän lähinnä vain shampoota, pitkillä hiuksilla käytin hoitoainettakin mutta lyhyet eivät tunnu tarvitsevan. Yritin olla puolisen vuotta kauhean ekologinen ja käytin palashampoota, joka oli pakattu vain paperikääreeseen, ei muovipakkausta roskiin ja vain luonnon aineita ja niin edelleen. Sen huono puoli oli vain se että hiusten peseminen oli hankalaa, shampoo käyttäytyi kuin saippuapala ja hiukset oli pakko vaahdottaa kaksi kertaa. Ja ne jäivät tahmeiksi, etikka hoitoaineena auttoi vähän mutta ei tarpeeksi. Lopulta kyllästyin ja ostin muovipullossa Urtekramin Tea Tree -shampoota, se väittää olevansa hyvä hiuspohjalle ja ainakin tekee hiukset ihanan pehmeiksi ja puhtaiksi. Ekologisempaa kuin tavallinen shampoo kuitenkin.
Olen myös haalinut jotain satunnaisia aineita, joita käytän jos kuivatan hiukset kuivaajalla (jonka ostin vasta tänä vuonna, pitkien hiusten kuivaaminen kesti niin kauan etten viitsinyt tehdä sitä), muotovaahtoa ja jotain suihkeita, mukana yksi järkyttävän kallis jonka kampaaja myi minulle. Oikeasti kaipaisin vain sellaista joka tekisi luonnonkiharat kiharammiksi, sattuuko kukaan käyttämään sellaista?
___
Näytä viestit:   
 Käärmeen etusivu -> Majatalo Kirjoita vastaus
Näytä sivu: Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... , 20, 21, 22, 23, 24  Seuraava
Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Sivu 22 / 24

Et voi aloittaa uusia keskusteluja tässä huoneessa
Et voi vastata keskusteluun tässä huoneessa
Et voi muokata viestejäsi tässä huoneessa
Et voi poistaa viestejäsi tässä huoneessa
Et voi äänestää tässä huoneessa
Kirjaudu
Käyttäjätunnus:    Salasana:      Pysyvä kirjautuminen    

Kontu on yhteisönsä ylläpitämä sivusto, josta vastaa Verkkoyhteisö Kontu ry. Kaikki tekstit ja kuvat kuuluvat omistajilleen ellei toisin mainita.
Kontuwikin ja Mathomin sisältö on pääosin GNU Free Documentation Licensen alaista.

Kontu is a community member of TheOneRing.net & collaborates with Tolkien Gateway.
Background image by John Howe. Design by Vesa Piittinen.