Käärme

Konnun twitter

Tolkien-kirjallisuuden päivä 25.3., aiheena Tolkienin merenkulkijat

Lost (VAROITUS, SPOILEREITA kutoskaudesta!) Näytä sivu: Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
 Käärmeen etusivu -> Elokuvateatteri Kirjoita vastaus
Edellinen keskustelu :: Seuraava keskustelu  
Kirjoittanut Viesti
Pagba 
2%

Viesti 29.06.2009 07:24

Lostin väki on sekoitellut aikajanoja kässäreissään niin ahkerasti, että ehkä kuutoskaudella nähdään jo "trousers of time"-tyyppisiä kohtauksia. Kahden rinnakkaisen todellisuuden hahmoja näytetään. Yhdessä todellisuudessa lentokone teki pakkolaskun saarelle, toisessa se laskeutui turvallisesti Los Angelesiin. Rinnakkaistodellisuudet vaikuttavat toistensa tapahtumiin, kuinkas muuten. Tavoitteena on löytää harmonia todellisuuksien välille.
___
Lainaa viestiä Sivun alkuun
Bramblerose Goldworthy 
Kullankallis

Viesti 01.07.2009 09:22

Fica kirjoitti:
Jos kone ei ikinä tippunut saarelle, tapaakohan Desmond Pennyä koskaan. Surullinen

Tätä minäkin suren. Jos kone ei putoa, eikö se tarkoita sitä että Desmond-parka jää saarelle, mahdollisesti loppuiäkseen. Ja ne kaksi olisivat niin ansainneet toisensa.

Ja Richard on sitten vähintäänkin muinainen roomalainen. Vai olisiko egyptiläinen, selittäisi eye-linerin. Heh heh
Mutta miksi ihmeessä saaren hirviö tahtoi Jacobin kuolevan?

Tajusin muuten vasta kun Jacob kutsui Beniä Benjaminiksi, että tässähän meillä on Raamatun isä ja poika. Eiköhän vain Jacobin nemesikselläkin ole jokin raamatullinen nimi.
___
Círdani 
Sirkku
Konnavahti

Viesti 01.07.2009 10:48

Jacobin vihollisen nimeksihän on veikattu aika paljon <a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Esau">Esauta</a>, joka viittaisi siihen, että ne kaksi olisivat veljiä. Sitä mietitään, sitä mietitään.. Heh heh

Minä en halua uskoa, että Faradayn suunnitelma toimi. Jos 815 laskeutuu Los Angelesiin niin minulle tulee kyllä pahasti huijattu olo, eihän se nyt niin voi mennä. Vaikka sitten näkisin ainakin lempihahmojani uudelleen, mm. Charlie ja Shannon, nghghh. ♥ Toisaalta Lostin tekijät osaisivat varmaan totetuttaa sen sopivalla tavalla ja luultavasti aika omaperäiselläkin vielä, ei voi muuta kuin arvailla mitä tapahtuu.

Mutta sitä olen miettinyt, onko Claire nyt Jacobin vihollisen hallinnassa? Ilanahan sanoi mökillä käydessään, ettei Jacob ole asunut siellä piiiiitkään aikaan; ja että joku muu on käyttänyt sitä. Eli oliko nemesis jo silloin mökin asukki, kun Ben/John/Claire siellä hiippailivat kolmos- ja neloskaudella? Vai oliko se joku aivan muu? Ja jos se oli "Esau" niin toimiko Christian sitten hänen ohjeidensa mukaan? Jos, jos ja jos. Arvailuahan tässä voi tehdä. =P

Minua jäi edelleen häiritsemään Richardin centricjakson uupuminen. Olin ihan varma, että Follow the Leader olisi ollut sellainen mutta eipä ollutkaan. Olen odottanut sitä kolmoskaudesta asti, ja Benin tokaisu "He has had that job for a very, very long time" sai minut suorastaan hykertelemään. Olen täysin vakuuttunut, että hän ja alkuperäiset Othersit/Hostilet ovat Egyptistä, näkihän sen jo siitä savumonsterin kammiostakin. Argh, en jaksa odottaa.
___
Haltiamieli 
Emilia Lahti
Konnavahti

Viesti 09.07.2009 00:30

Círdan kirjoitti:
Jos 815 laskeutuu Los Angelesiin niin minulle tulee kyllä pahasti huijattu olo, eihän se nyt niin voi mennä.

Laskeutumista tuskin ainakaan näytetään, koska vuoteen 2004 palaaminen olisi näyttelijöiden kannalta aika mahdotonta - saataisiinko kaikki ylipäätään takaisin, kuinka saada Walt näyttämään viisi vuotta nuoremmalta jne. Mikäli Juliet onnistui ja lentokone jätti putoamatta, kaiketi Los Angelesiin laskeutuneen koneen matkustajia alettaisiin seurailla vasta muutamaa vuotta myöhemmin, jolloin jostakin siunaaman syystä saaren mytologia alkaisi kietoa heitä otteeseensa kaikesta huolimatta. Tai jotain sen suuntaista voisin veikata. Mutta herra(t tuottajat) tietää.

Lainaus:
Minua jäi edelleen häiritsemään Richardin centricjakson uupuminen.

Itse olen (ainakin jo pitkään) pitänyt Richardia tosi toimivana sivuhenkilönä nimenomaan sikäli, ettei hänen päänsä sisälle ole pahemmin päästy - mystiikka säilyy. En oikeastaan panisi pahitteeksi, vaikkei Richard-keskistä jaksoa tulisi viimeiselläkään kaudella (mutta toki odotan paljon hänestä ja muista otherseista paljastuvan).
___
Nerwende 
Konnun ylläpitäjä

Viesti 27.07.2009 03:08

LOST-vieroitusoireita voi koittaa lievittää katselemalla <a href="http://www.theackattack.net/?p=666">ComicConin paneelia youtubesta</a>. Sisältää spoilereita (varsinkin jos ei ole nähnyt vielä kaikkia jaksoja), kiljuvia faneja, aika älyttömiä juttuja Pöh! ja pari ihan kivaa ylläriä. Hymyilee

Edit: puuttuvat pätkät ja muutamia muita ekstroja löytää täältä.
___
Sinilakki 
Pileus caeruleus

Viesti 14.09.2009 15:42

Nyt kun kutoskauden filmaamiset on virallisestikin jo toden teolla aloitettu ja pienen pieniä spoilereita ja vihjeitä satelee silloin tällöin meidän fanienkin korviin voi tässä jo vähitellen aloittaa Lost -huuman päälle saamista (johon itsellä ainakin auttoi seuraava selostus kuvauspaikalta, jonka pistän spoilerien taakse, ettei tarvitse suutahtaa minulle Iloinen):

UnLocke walks straight over to Richard, says something like its good to see you haven't aged (or changed) or it's good to see you are still here (as I said it was hard to hear). Then he kneed him in the stomach and as Richard is bent over UnLocke says to the crowd I'm very disappointed in you guys.

Jokupa oli myös napannut kuvauspaikalta pienen kuvankin (Älä avaa jos et halua spoilaantua!):

Jota en suosittele katsomaan, jos ei halua spoilaantua, vaikkei siinä itsessään mitään pahaa olekkaan. Joka saattaapi tunnistaa kuvauspaikan nimenomaan siksi erääksi, jota esiteltiin jo vitoskauden lopussa (huomioikaa Spoilaus: jalan puuttuminen, sehän lisätään vasta tietokoneella).

Taidettiin muuten kutoskauden virallinen juliste -muotoinen bannerikin julkistaa, en vaan tähän hätään löytänyt tarkkaa kuvaa.
___
Nerwende 
Konnun ylläpitäjä

Viesti 14.09.2009 17:00

Onneksi? spoileritagin piilottama kuva on rikki.
Se promojuliste OLISI voinut olla hieno, mutta kun photoshoppauksen taso näköjään putosi vielä edellisvuotisestakin... <a href="http://community.livejournal.com/ohnotheydidnt/39106225.html">täällä ainakin</a> sitä voi ömh, ihailla, joskaan kuvanottokulma ei mitenkään ainakaan paranna teosta...

Eka trailerikin on muuten jo, tosin siinä ei ole pätkääkään aiemmin näkemätöntä materiaalia.
http://www.youtube.com/watch?v=YmojmhuaBpA
___
Sinilakki 
Pileus caeruleus

Viesti 14.09.2009 17:33

Että kuvako rikki? Minulla ainakin toimii vallan mainiosti, mutta toki vika voi olla jossakin muussa, mistä en tiedä mittään. Eipä siinä kuvassa mitään järkyttävää, pikenminkin todiste itsellenikin siitä, että piilotettu tekstinpätkä on todella kuvattu. Ja onhan se kiva herätellä LOST -huumaa pienillä kuvilla kuvauspaikalta. Turvajärjestelyjen tarkkuus tosin kuvauspaikan lähettyvillä taitaa olla aika tarkkaa, ainakin osassa kohtauksia, tai ainakin jos uskomme kuvauspaikalla kykkineitä, joiden mukaan "aukkoja turvamiesten ohi on lähes mahdoton löytää" vaikka ne kuvasivatkin keskellä viidakkoa.

Banneri on kyllä mielestäni ihan kohtuu hieno, eihän siinä sinällään mitään yllättävää tai über-mahtavaa, mutta ainakin siinä on tuo Locken väärinpäin seisominen ihan jännä yksityiskohta.
___
Nerwende 
Konnun ylläpitäjä

Viesti 14.09.2009 23:51

Huomasin että kuvan saa kyllä aukeamaan kun klikkaa rikkinäistä symbolia ja pyytää avaamaan uudessa ikkunassa.

Niin, Locke kun ei ole enää Locke niin siksi kai sen täytyy erottua joukosta. Mutta näemmeköhän sittenkin vielä Locken (siis sen oikean) jos kerran näemme myös Charlien ja monta muuta kuollutta?

Ilokseni Libby on julisteessa mukana, mutta harmikseni huhut väittävät ettei CW olisi kuitenkaan enää suostunut kuvauksiin mukaan (vaikka sympatiani tavallaan ovatkin näyttelijän puolella, on tässä vaiheessa kieltäytyminen ehkä hiukan myöhäistä kun on pari paluuvisiittiä jo tehnyt...?)
___
Sinilakki 
Pileus caeruleus

Viesti 15.09.2009 14:58

Minulla on aikas vahva epäilys, että se aitokin Locke vielä pelmahtaa esiin. Jos tuo mahdollinen rinnakkaistodellisuus -teoria tulee pitämään paikkansa (kovasti näyttää siltä), niin olettaisin, että sille aidolle Lockelle nousee vielä jossakin määrin jokin tehtävä, nousta siksi joksi hänen piti nousta, paitsi että Ben meni ja tappoi. Auts.

Ja vaikkei sitä rinnakkaistodellisuutta tulisikaan, jotakin Jugheadin räjähdys kyllä sai aikaan, sillä edelleenkin näyttää varsin ilmeiseltä, että paikkoja joita seurataan on ainakin kaksi (tuo Darth Locke sekoilu patsaalla) ja toinen polku löytynyy jossakin ajassa Sawyer & kumppanit joukosta, se missä ajassa ja missä paikassa, onkin jo toinen kysymys.
___
Anewielh 
Huopaaja

Viesti 27.12.2009 15:56

Hiphip, nyt jo vähän alkaa jännittää, kun kuudes tuotantokausi näyttäisi pelmahtavan ruutuihin 25. helmikuuta. Onko kenelläkään tietoa, minkä mittainen tuo kausi on? Pitää ehtiä vielä paljon selviämään asioita Hymyilee
___
Sinilakki 
Pileus caeruleus

Viesti 27.12.2009 22:31

Ilmeisesti kautta kaavailtiin saman mittaiseksi kuin edeltäjäänsä (17 jaksoa), mutta tultiin siihen tulokseen, että kauden alussakin on syytä olla kaksiosainen jakso ja koko kausi tulee ilmeisesti olemaan 18 jaksoa pitkä, onneksemme siis saatiin ainakin yksi jakso lisää pitkittämään tämän mainion sarjan loppua.

Jenkkilässähän sarja alkaa jo helmikuun alkupuoliskolla (tarkka päivämäärä taisi olla 2. helmikuuta), joten innokaimmat meistä (kuten minä) pääsevät nauttimaan tämän sarjan viimeisen tuotantokauden mannasta jo varsin pian. Ilmeisesti jaksojen nimiäkin on jo varsin paljon liikkeellä. Varmoja ne taitavat olla ensimmäiseen kuuteen asti ja siitä myöhempiäkin jaksoja on vihjailtu olevan sillä ja sillä nimellä, tosin, toisin kuin vitoskauden kohdalla olen pidättäytynyt tuoreimmista spoilereista, joita näyttää olevan liikkeella varsin paljon (kun kuvaukset aloitettiin alkoi oikea spoilerimyrsky ja päätin jättää väliin ensimmäisen viikon jälkeen). Havaijilla asujat ja työskentelevät tuntuvat olevan liiankin perillä, miten livahtaa tarkoin vartioidulle kuvauspaikalle kamerat mukana ja ikuistaa sitten tämän huippuluokan sarjan tulevia tapahtumia ennen kuin kuvaukset ovat päättyneet. Hohhoh.
___
Nerwende 
Konnun ylläpitäjä

Viesti 13.01.2010 01:54

Sain veljeltäni lainaan kausien 1-4 boksit ja minulla on Kuningasajatus vetää aivan älytön LOST-maraton ennen kutoskauden alkua. Voi olla että aikataulu on mahdoton ja/tai joudun odottelemaan vitoskauden boksia sen verran että maaliviiva häämöttää vasta helmikuun lopun kohdalla (eli kun Nelonen lähtee mukaan leikkiin), mutta ajatuksena tosiaan olisi katsoa koko tarina ikään kuin putkeen tämän kevään aikana. Voi toki olla että kyllästyn tuijottamaan itkevää Jackiä ja luovun leikistä - tai sitten aivoni poksahtavat (lopullisesti).
___
Anewielh 
Huopaaja

Viesti 13.01.2010 09:15

Meillä on ystävän kanssa suunnitteilla pienet "Lost-juhlat" silloin, kun Nelosella käynnistyy toi viimoinen kausi. Puheltiin, että kokataan yhdessä, katsotaan muutama hyvä jakso (hmmm, kuinkakohan sekin määritellään ja päätetään...Iloinen) ja ainakin viitoskauden lopetus ennen uutta jaksoa. Alle puolitoista kuukautta enää Pöh!
___
Círdani 
Sirkku
Konnavahti

Viesti 13.01.2010 16:46

Nerwende, itselläni on ollut samanlainen idea mielessä jo syksystä asti. Jostakin syystä minun maraton kuitenkin katkesi jonnekin kakkoskauden puoliväliin, en tiedä miksi. Nyt asiaa pohdittuani päätin, että annan Lostin olla (nyt alkavaa kutoskautta lukuunottamatta , sen katson kyllä valtavalla ahnaudella) ja maratoonaan kaikki putkeen sitten, kun kutoskausi tulee dvd:lle.

Voi luoja että minä odotan tätä viimeistä kautta. Tuntuu hassulta, että olin kutosella silloin, kun Lost alunperin starttasi ja nyt se loppuu. Snif. Pöh!
___
Nerwende 
Konnun ylläpitäjä

Viesti 14.01.2010 16:42

Ykköskauden loppu häämöttää... Pöh!

Kai kaikki viime viikolla Flashforwardia ihmetelleet bongasivat Oceanic Airlinesin mainoksen siitä kohtauksesta missä agentit istuvat autossa sillan alla kyttäyskeikalla? Heh heh
___
Anewielh 
Huopaaja

Viesti 04.02.2010 01:19

Äh, minun piti odottaa siihen saakka, kunnes tämä jatkuu taas Neloselta, mutta sitten tuli Círdani (kiitos Heh heh), joka vinkkasi katselumahdollisuuksista, jolloin minä tietysti katsoin... Olivatko muut yhtä innokkaita? Ja etenkin, missä tunnelmissa? (Huolestuttavaa, neljäs päivä jo meneillään, eikä kukaan ole vielä kommentoinut mitään! Pöh!)

Enkä tietenkään huomannut sitä mainosta, ja ehdin jo poistaa sen jakson boxilta ennen kuin luin tuosta. Oliko se millainen?
___
Sinilakki 
Pileus caeruleus

Viesti 04.02.2010 15:32

Kyllähän kutoskauden alku katseltiin tuoreeltaan ja täytti odotukset ja jopa ylitti ne. Erittäin paljon annettavaa jakso parilla oli noin aloitusjaksoiksi ja vau, odotus kannatti. Nyt ei millään malttaisi odottaa ensiviikkoon...

Mutta kyllä, mainio sarja on kyseessä. Iloinen
___

Viimeksi muokannut Sinilakki 01.03.2010 18:54, muokattu 1:n kerran
Pagba 
2%

Viesti 13.02.2010 05:40

Hassua, etten edellisellä kaudella epäillyt lainkaan John Locken ylösnousemista. En ajatellut "Kuka on tuo teeskentelijä? John Lockehan on kuollut!" ennen kuin näin hänen ruumiinsa uudelleen. Saarella nyt vain sattuu ja tapahtuu, olin tottunut ajattelemaan.

Minun puolestani tämä topikki voidaan taas pyhittää Amerikan serkullisille. Otsikon voisi muuttaa varoittamaan spoilereista tälläkin kaudella, ettei tarvitsisi muodostaa minkäänlaisia ennakko-odotuksia vielä näkemättömistään jaksoista.
___
Círdani 
Sirkku
Konnavahti

Viesti 14.02.2010 20:24

Muokkasin otsikkoa varmuuden vuoksi, ettei kukaan pahaa-aavistamaton lostaaja tule tänne (toistaiseksi melko vähäisten) spoilerien armoille.

Minäkin olen ollut varsin tyytyväinen kutoskauteen nyt kolmen jakson perusteella. Jotenkin tuntuu siltä, että tähän kauteen on panostettu enemmän kuin edelliseen; siinä oli jotkut jutskat tehty vähän tökerösti ja muutenkin se tuntui välillä hutaistulta.

Hidas netti ärsyttää erityisen paljon aina Lostin uuden kauden aikoihin. Pöh!
___
Nerwende 
Konnun ylläpitäjä

Viesti 19.02.2010 00:05

Tekisi mieli hehkuttaa the Substitutea ihan hirveästi, mutta kun toisaalta en haluaisi kuitenkaan kirjoittaa spoilereita. Vitsit että oli makea jakso suunnilleen kaikilla mahdollisilla tavoilla. [14]

Nelonenhan päätyi varsinaiseen vaihtoehtoisten todellisuuksien jatkumoon torstai-iltojen osalta. Ensi viikolla tulee vain LOSTia tuplajakso, mutta siitä eteenpäin esitetään klo 21 FlashForwardia ja klo 22 LOSTia. Pöh! Vielä kun samoja näyttelijöitä on molemmissa niin paljon niin vähemmästäkin menee pää sekaisin. Iloinen

Muuten, Nelonen ilmoittaa virheellisesti ensi-viikon jaksoparin nimeksi "Lenttokenttä (LAX)". Alkuperäinen nimi kun on nimenomaan LA X.
___
Anewielh 
Huopaaja

Viesti 19.02.2010 18:12

Katselin myös justiinsa tuon neljännen jakson, ja pakko kai se on sanoa, että paranee vain! Sen lisäksi, että "lisäinformaatiota" tuli mielestäni melkolailla hyvin, sai jakso aikaan myös naurua ja ilon tunteita. Ehdin myös jo hieman huolestua, kun Spoilaus: Sawyer roikkui niillä tikkailla jalat sätkien. Kun ei tästä koskaan oikein tiedä, että mitä kenellekin käy Iloinen

(Olen hiukkasen epävarma tuosta, että mikä lopulta pitää piilottaa ja mikä ei, joten käytän spoileritagia sitten mieluummin liian innokkaasti kuin liian vähän.)
___
Nerwende 
Konnun ylläpitäjä

Viesti 28.02.2010 08:25

No, minkä kansa haluaa kätkettäväksi? Nyt kun Nelosellakin on päästy kutoskauden makuun, niin keskustelun luulisi vilkastuvan mikäli ketjua vielä seuraa muitakin kuin jenkkitahtiin katsovia. Mennään sen mukaan mitä suureen ääneen vaaditaan. Vaatikaa siis!
___
Henane 
Badger, badger, badger...
Konnavahti

Viesti 01.03.2010 10:49

Nyt on pakko nolosti myöntää, että eilen katsoin kuutoskauden jakson sen takia, kun ymmärsin Charlien sekä Harleyn olevan siinä.

Rehellisesti sanoen en ole piitkään aikaan katsonut Lostia.. 3.kauden puolenvälin jälkeen. Joten en tiedä yhtään mistään mitään muuta kuin, että minua kiinnostaa tämä viimeinen kausi juurikin sen takia, että lempihahmoni ovat siinä.

Hämmästyin aivan suuresti sitä, että Johniin ammuttu luoti muotoutui kuin se olisi osunut metalliin tai jne. Mutta se minulle tuli suurena yllätyksenä, että se musta savu olikin John.. siis mikäli sikäli ymmärsin oikein.

Nyt olen ihan pyörällä päästäni, joten en oikeastaan tiedä tarvitseeko kenenkään kertoa mitä siinä on tapahtunutkaan kausien välissä, sillä ei yhtään huono katsoa näin, ettei tiedä mitään. Tuo enemmän jännitystä Iloinen
___
Nerwende 
Konnun ylläpitäjä

Viesti 01.03.2010 13:06

Niin, no siis John Locke ei enää ole John Locke, vaan Locken ulkomuodon napannut henkilö joka on tähän asti tunnettu lähinnä Jacobin nimettömänä vastapelurina. Oikea Locke kuoli Benryn tappamana päästyään saarelta pois (mutta tuotiin lentorahtina sinne takaisin. Pöh!) Suosittelen lämpimästi ainakin vitoskauteen tutustumista, se ei ole kovin pitkäkään. Iloinen

Hurleyhän on koko ajan sarjassa ollutkin, ja kutoskaudella ainakin tähän astisten jaksojen perusteella hänen roolinsa tuntuu olevan entistäkin keskeisempi. Hymyilee
___
Henane 
Badger, badger, badger...
Konnavahti

Viesti 01.03.2010 14:57

Siis mitä?! Locke kuoli?! OME.. hurja juttu. Pitäisi varmaan tässä vilkaista tuo viitoskausi, kunhan tässä nyt työkiireiltä kerkiään.

Mutta nyt kiinnostuin tästä Jacob hahmosta, kukas hän on? Onko hän se, joka kertoi Hurleylle siitä temppelistä? Missä kaudessa hän on tullut mukaan?

Hurley on aina jotenkin ollut symppis ja sellainen, helposti lähestyttävä hahmo.
___
Círdani 
Sirkku
Konnavahti

Viesti 01.03.2010 15:31

Jacob on 'toisten' johtaja, saaren näennäinen päällikkö ja ainakin tämänhetkisen tiedon mukaan "se hyvä osapuoli". Hänestä puhuttiin ensi kertaa kunnolla kolmoskauden loppupuolella, mutta muuta tietoa nimen ja johtajuuden lisäksi ei oikeastaan saatu ennen vitoskauden finaalia, jossa hänet nähtiin ensimmäistä kertaa (ja samalla tavattiin hänen mystinen vastapelurinsa, joka siis otti Locken hahmon käyttöönsä)

Vitoskauden lopulla tämä vale-Locke huijasi Benin murhaamaan Jacobin [koska ei itse siihen pystynyt], joka otti ja kuoli. Mutta tämähän ei ko. herraa pysäytä, vaan hän vetelee tapahtumien naruja edelleen Hurleyn kautta, kuten esim. käskemällä viedä Sayidin Temppeliin.

Kutoskaudella tämä Jacobin ja mustasavutyypin välinen vihanpito tuntuu ainakin näin muutamien ensimmäisten jaksojen perusteella olevan aika keskeisessä osassa.

Olisipa jo keskiviikko.
___
Näytä viestit:   
 Käärmeen etusivu -> Elokuvateatteri Kirjoita vastaus
Näytä sivu: Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Sivu 10 / 10

Et voi aloittaa uusia keskusteluja tässä huoneessa
Et voi vastata keskusteluun tässä huoneessa
Et voi muokata viestejäsi tässä huoneessa
Et voi poistaa viestejäsi tässä huoneessa
Et voi äänestää tässä huoneessa
Kirjaudu
Käyttäjätunnus:    Salasana:      Pysyvä kirjautuminen    

Kontu on yhteisönsä ylläpitämä sivusto, josta vastaa Verkkoyhteisö Kontu ry. Kaikki tekstit ja kuvat kuuluvat omistajilleen ellei toisin mainita.
Kontuwikin ja Mathomin sisältö on pääosin GNU Free Documentation Licensen alaista.

Kontu is a community member of TheOneRing.net & collaborates with Tolkien Gateway.
Background image by John Howe. Design by Vesa Piittinen.