Kirjaudu / luo oma tunnus *

? 

Gandalf
  • Vehka

Ruukkukasvi
    Konnavahti

• 23.08.2008 20:22

Marikki, liityn kuoroon ja toivotan voimia ja jaksamista. Sinä selviät kyllä, otat vain päivän kerrallaan ja kestät kirjoituksiin asti - sitten ne ovat ohi eikä ainakaan harmita, että on jaksanut tehdä töitä.

*virtuaalinen halaus* Tsemppiä.

• Jaamar

Kentti
    Konnavahti

• 23.08.2008 21:23

Annan pienten ja oikeasti mitättömien asioiden vaikuttaa mielentilaani ja sen takia olen ollut vähän kärtty koko illan. En varsinaisesti pahalla päällä, mutta jotenkin... terrierimäinen (en keksinyt parempaakaan kuvausta tähän) ja herkkä sanomaan mitä ajattelen eikä ajattelemaan mitä sanon.

• Marikki

Kesytön

• 24.08.2008 10:03

Vehka kirjoitti:

Marikki, liityn kuoroon ja toivotan voimia ja jaksamista. Sinä selviät kyllä, otat vain päivän kerrallaan ja kestät kirjoituksiin asti - sitten ne ovat ohi eikä ainakaan harmita, että on jaksanut tehdä töitä.

*virtuaalinen halaus* Tsemppiä.

Kiitos Vehka, sinulle samoin voimia ja jaksamista, niitä tähän urakkaan tarvitaan.

• Isilmírë

Kuukivi

• 24.08.2008 20:26

Kyllä se siitä, Marikki. Minulla oli ihan sama olo opinnäytettä väsätessäni, mutta niin se vain tuli valmiiksi ajallaan ja vielä ihan hyvällä arvosanalla.

Sen neuvon kuitenkin annan, jonka jo apukouluttajamme RUKissa antoi ja jonka olen itse todennut hyväksi: järjestä itsellesi aikaa reippaaseen liikuntaan raittiissa ilmassa, vaikka vain puolen tunnin mittaisen rivakan kävelyretken verran päivässä. Se auttaa ihmeesti jaksamaan ja myös nukkumaan paremmin sen aikaa kuin nyt nukkumiseen aikaa jää.

• firin

*Suloinen*

• 24.08.2008 20:32

Minuu ärsyttää jo valmiiksi kirjoitukset vaikka niihin on aikaa vielä.

Mutta siis tämänhetkinen ärsytyksenaihe on lähinnä se miten paljon lukio vie aikaa. Vapaa-aika, mihin olet kadonnut?

• Henane

Procyon lotor
    Konnavahti

• 24.08.2008 21:08

Ja minua ärsyttää se, että jos olet kipeä, niin et voi olla pois koulusta. Muuten lintsaat. Olit kipeä tai et. Ja jos et pääse/käy terkkarilla hakemassa todistusta, niin silloin olet myös lintsari. Oli miten tahtojaan, niin olet aina lintsari. Jos on huono-olo, niin sitten on ja kärsit siitä koulussa.

Eli suoraan sanottuna ärsyttää myös koulumme yleisesti: Meidän luokka on aina se kokeiluluokka, meidän aikana ei ole mikään toiminut oikein tai ylipäätänsä kunnolla ja ennen kaikkea, että jos olet niin stressaantunut koulusta, että et saa unta yöllä, niin olet silloinkin lintsari.

On niitä hyviäkin päiviä, mutta kipeänä on oikeasti ylikierroksilla. Toivon, että tulevaisuuden opiskelijoilla on paremmat oltavat.

• Vampirelady

Dr. Octagonapus BLAAAAH!

• 25.08.2008 09:12

Ärsyttää, kun yrittää lukea mielenkiintoista artikkelia noitavainoista kirjaston lehtisalissa, niin vieressä on jonkinsortin mummojen miittinki menossa, ja nehän kälättävät suurella äänellä.
    Ja uutta mp:tä ei ole hankittu, niin ei voinut sitäkään pistää korville.
    Siis eikö nyt yleensä lehtisalissa olla hiljaa?
    Varsinkin kun ko. salissa on iso plakaatti, jossa lukee "Jos keskustelet, keskustele HILJAA!"

• douv

Se pakollinen bööna
    Konnavahti

• 25.08.2008 12:19

Poikakaveri oli ymmärtänyt minut jotenkin väärin, eikä ollutkaan hoitanut Travian-tiliäni enää. (no tuo on oikeasti pientä)

Paljon isompi ärsynmursuntursun-aihe: ekan vuoden käännöstieteen opiskelijoilla on oman pääaineen perusopintoja sen verran paljon, ettei mahdu juuri mikään niistä ihanista sivuaineista, joita jo kuolasin; valtio-oppi, kv-politiikka, tiedotusoppi, naistutkimus, ruotsin tai englannin tai saksan käännöstiede... Hyvä, jos ehdin lukea yhtään arabiaa itsekseni kielikeskuksessa.

Suurin osa perusopinnoista kun vaikuttaa olevan tänä vuonna vain syksyllä. /:

Viimeksi muokannut douv 25.08.2008 18:45, muokattu 1:n kerran

• Haelvae

Aeaekkoesitoen

• 25.08.2008 12:42

Pitää tehdä musiikin tunnilla jotain ihmeen teoria harjoituksia, joita bolen opetellut koko pienen ikäni soittaessa. ON tylsää!!

• Nazg

Gimbat & Durbat

• 25.08.2008 15:12

Tarkistaessani fysiikassa ollutta valonnopeuteen liittyvää laskua, annettiin vastaukseksi tulos, joka oli saatu pyöristettyä arvoa käyttäen. Ja minä kun olin käyttänyt hitusen tarkempaa arvoa laskuissani. Toivottavasti kokeisssa hyväksytään sittemmin tarkan arvon käyttäminen vastaavanlaisissa laskuissa. [22]

• Vampirelady

Dr. Octagonapus BLAAAAH!

• 26.08.2008 05:44

Ai että kun osaa olla sitten ihanaa lähteä kouluun kipeänä.
    No onneksi on vain 3 tuntia tänään..
    Mutta sen jälkeen pitää jäädä jumimaan näöntarkastukseen..

• Cirindë

Kysyvähän ei tieltä eksy

• 26.08.2008 14:51

Aikani tuntuu olevan koko ajan lopussa. Koulu päivät eivät ole NIIN pitkiä kuin voisivat olla, eikä lentopallokaan vie aivan kamalasti aikaa, joten en valita.
    Mutta se on vain todella ärsyttävää, kun tuntuu ettet ehtisi tehdä kaikkea mitä pitäisi..

• targuin

Omppuhaltija
    Konnavahti

• 26.08.2008 15:47

Täysin käsittämätön palkkakuittini. Pitänee huomenna marssia palkanlaskentaan ja pyytää suomennos, koska en pyhällä tahdollanikana saanut tuloja täsmäämään. Lisäksi siitä puuttui lisiä enemmän kuin laki sallii. Inhottaa vain mennä kysymään asioista, jotka ovat heille täysin itsestäänselviä. Lisäksi luultavasti vika on minussa eli en vain osaa lukea rivejä oikein.

• Círdan

Puunhakkaaja

• 26.08.2008 15:54

Pianonopettajani vaihtuu. Edellinen openi oli aivan käsittämättömän mukava ja taitava, joten.. Saa nähdä mitä tämä uusi tuo tullessaan. Toivottavasti ei mitään ärsyttäviä sormisarjoja ja nuottien pilkunviilausta. Just joo...

• Cirindë

Kysyvähän ei tieltä eksy

• 26.08.2008 17:13

Ja nyt selvisi lisää: kiireinen olo ei hellitä, sillä valmentajani on päättänyt lisätä harkkojamme. Nyt en voi olla valittamatta.

• Elbereth

Ihme hiihtäjä

• 26.08.2008 18:30

Meinasin tänää nukahtaa koulussa. 7 ja puolen tunnin yöuni ei vaan yksinkertaisesti riitä. Mut en kyllä osaakaan käydä nukkumaan ennen 11.
    Ja kaikenlisäks oli koulua kahdeksasta neljään. Ei siinä muuten mitään, mut en jaksais istua tai seistä missään niin väsyneenä ja loppupäivästä alko koskea päätä kauheesti, vieläkin pää tuntuu vähän hölmöltä.

• Isilmírë

Kuukivi

• 26.08.2008 21:40

targuin kirjoitti:

Inhottaa vain mennä kysymään asioista, jotka ovat heille täysin itsestäänselviä. Lisäksi luultavasti vika on minussa eli en vain osaa lukea rivejä oikein.

Saatpahan kuitenkin ihmiskielisen käännöksen lapusta, oli vika sinussa tai kenessä tahansa. Ja samalla palkanlaskenta saa osviittaa siitä, miten palkkakuitista saisi helppolukuisemman. Se kiinnostanee, elleivät sitten oikeasti halua käydä kuitteja joka kerta erikseen läpi työntekijöiden kanssa.

Minua ärsyttää se, että olen melkein mutten ihan kipeä. En siis voi olla töistä pois (meillä vaaditaan lääkärintodistus yhdestäkin saikkupäivästä), mutten kyllä pysty täysipainoisesti työskentelemäänkään. Eikä yskivä ja aivasteleva vartija ole minun mielestäni kauhean vakuuttava.

• Roark

Jokeri

• 27.08.2008 06:27

Isilmírë kirjoitti:

Minua ärsyttää se, että olen melkein mutten ihan kipeä. En siis voi olla töistä pois (meillä vaaditaan lääkärintodistus yhdestäkin saikkupäivästä), mutten kyllä pysty täysipainoisesti työskentelemäänkään. Eikä yskivä ja aivasteleva vartija ole minun mielestäni kauhean vakuuttava.

Noh, jos pitää poistaa joku tai muuten käyttää voimaa niin voit uhkailla niitä nuhaisella yskäisyllä ja mutista jotain ikävästä tubista. "Joo, on se ikävä painia tuberkuloosissa, varsinkin kun tähän mitä minä sairastan ei toimi antibiootit. Noh, eiköhän käydä töihin! On muuten ihan oma vikasi jos tarttuu sinuunkin."

• Círdan

Puunhakkaaja

• 27.08.2008 18:04

Ärsyttää. En ole lukenut Tolkienia pitkään aikaan. Itseasiassa en ole lukenut mitään sitten Belgarionin Tarujen, joista luin kolme ensimmäistä osaa aikoja sitten. Sen jälkehen en ole saanut luettua muuta kuin H. G. Wellsin Maailmojen Sotaa puoleenväliin, ja sekin jäi kesken. Perin kummallista.

Lisäksi minun Silmarillion ja Húrinin lasten tarina ovat serkullani lainassa ja pelkään niiden puolesta aivan hirveästi. -> Herään yöllä kylmään hikeen ja ajatuksissani näen turmeltuneet kirjat, neljään osaan revityn kartan ja serkkuni välinpitämättömän ilmeen. Kauheaa! Itkee

• Jasdril~

Mavaja

• 27.08.2008 19:43

Círdan kirjoitti:

Ärsyttää. En ole lukenut Tolkienia pitkään aikaan.

Kuka se joskus sanoikaana minulle samaan vaivaan, että se on samantapainen palautusaika kuin urheilijoilla rankan suorituksen jälkeen? Hymyilee

• firin

*Suloinen*

• 27.08.2008 19:51

Olin koneella vahingossa hiukkasen liian pitkään, enkä ehdi kirjoittamaan tarinaa eteenpäin paljon yhtään. Pitänee ottaa herätyskello käyttöön. Ärh.

• Isilmírë

Kuukivi

• 27.08.2008 20:02

Roark kirjoitti:

Noh, jos pitää poistaa joku tai muuten käyttää voimaa niin voit uhkailla niitä nuhaisella yskäisyllä ja mutista jotain ikävästä tubista.

Kuulostaa hyvältä, täytyy pitää mielessä ;)

• Estelwen

• 28.08.2008 01:57

Kohta (no, parin kuukauden päästä, mutta käytännössä kohta) on edessä vuosijuhlat eikä minulla hajuakaan siitä mistä tulen hommaamaan sinne juhlapuvun. En mistään hinnasta halua mitään ikiperinteistä olkaimetonta prinsessamekkoa, mutta valikoima on - varsinkin tässä kaupungissa - muunlaisissa puvuissa varsin olematon. Kävin huvikseni sovittamassa kahta vähän-sinne-päin-pukua paikallisella Sokoksella vain huomatakseni, että minulla on iltapukumuotiin liian pienet rinnat ja kymmenen senttiä liikaa pituutta.
    Jossain vaiheessa pitää siis sijoittaa muutama lisäkymppi siihen, että lähtee tuurilla metsästämään vaatteita toisista kaupungeista. Onneksi iltapuvut itsessään ovat naurettavan halpoja... Hyviä ideoita otetaan vastaan Iloinen

• Estelwen

• 28.08.2008 04:30

Ereine kirjoitti:

Oletko käynyt Halosella? Siellä on aika paljon kaikenlaisia juhlamekkoja.

Olen toki, vaikka tiesin kyllä jo ennakkoon mitä sieltä löydän - juuri niitä karttamiani taftisia perusmallisia olkaimettomia härpäkkeitä ja malleja suoraan 80-luvun eläkeläisille. (Olkaimettomuus itsessään ei tee puvusta kamalaa, vaan se tosiasia, että minun ruumiinrakenteelleni moinen malli ei kertakaikkiaan sovi). Kun kerran elämässäni ostan juhlapuvun aion myös ostaa jotain josta todella pidän.
    Nettiselaamisen perusteella näyttäisi tällä hetkellä siltä, että edessä on reissu Helsinkiin sijoittamaan n. 400€ muutaman käyttökerran unelmaan. Sekin voisi ehkä vähän ärsyttää Iloinen

• Ereine

Kirjastokeiju
    Konnavahti

• 28.08.2008 05:50

Siellä on kyllä aika mielenkiintoisia vaatteita Hymyilee Kun vielä ehdottelen oletko käynyt Minzissä Väinönkadulla? Siellä on minusta joskus ollut juhlavaatteitakin ja se ei ainakaan edusta sitä perustaftityylisuuntaa. Siellä on vieressä jotain muitakin vastaavia kauppoja. Ja Kekäleessä olet varmaan käynyt j sielläkin on varmaan sitä peruslinjaa.

• Ksu

A-loppuinen
    Konnavahti

• 28.08.2008 08:10

Estelwen, oletko harkinnut puvun teettämistä? Itse teetin paikallisessa (Tampere) liikkeessä iltapuvun viime syksynä, ja se tuli itse asiassa edullisemmaksi kuin valmiin puvun osto. Ja oli varmasti kiva ja sopivakin!

• Estelwen

• 28.08.2008 11:24

Minziin en ole vielä eksynyt, mutta siellä olen kyllä ajatellut jossain vaiheessa poiketa. Siinähän on tosiaan naapurissa se toinen saman lajin liike, jonka nimeä en ikinä opi muistamaan...
    Teettämistä en ole uskaltanut ajatellakaan. Lähinnä tuntuu siltä, että jos latelen kaikki vaatimukseni tiskiin niin hinta ei enää jääkään kovin heppoiseksi Iloinen Mutta pitänee kuitenkin tiedustella, josko edullinen ja laadukkaalta vaikuttava paikka löytyisi. Äkkiseltään löysin kaupungista kolme netissä suositeltua ompelijaa, joista yhdellä oli netissäkin kuvia - laadultaan korkeintaan omaa ompelutaitoani (joka sekin on ihan normitasoa). Kyllähän noita keltaisilla sivuilla silti näkyy olevan, eipä auta kuin lähteä katselemaan minkälaista jälkeä ja mihin hintaan kultakin löytyy. Ja millaisella aikataululla - mittatilauspuvuille kun luvataan keskimäärin sellaista 1-3 kuukauden valmistusaikaa.

Ärsyttää sekin, että jos vain taikoisin itselleni kaavat ja aikaa, voisin vaikka ommella tuon itsekin. Kaavojen teettämistäkin voisi toki tiedustella, vaikka tuolta amk:nkin puolelta.

Toisaalta, elän edelleen "pienessä" epätietoisuudessa syksyn rahatilanteeni suhteen. Vielä en siis tiedä onko vaatteisiin käytettävissä 100 vaiko 500 euroa ja milloin tuo summa on hassattavissa. Mene siinä sitten sopimaan ompelijoiden kanssa Iloinen Kyllä, taloudellinen tilanne ja sen selviämättömyys se vasta ärsyttääkin edelleen.

Et voi aloittaa uusia keskusteluja tässä huoneessa
Et voi vastata keskusteluun tässä huoneessa
Et voi muokata viestejäsi tässä huoneessa
Et voi poistaa viestejäsi tässä huoneessa
Et voi äänestää tässä huoneessa