Juspe
Amurin tiikeri
WhiteWolf
Varjo pimeiltä kujilta
BANNATTU
Minulla kun oli tietojenkäsittelyn ammattitutkinto menossa niin siellä opetettiin niin väärää html-osaamista. Eijei.. Tokihan pitää olla kaikki tägit oikeassa järjestyksessä ja kaikki tiptop eikä tungetaan mitä sattuu minnekkin..Juspe kirjoitti:
No monesti tuollaiset koulun kurssit voivat olla hyviä ainakin alkuun jos ei tiedä yhtään mitään html:stä.
Henk.koht. kokemuksen perusteella voisin sanoa, että parhaiten oppii ns matkimalla. Ensin pitää tutkia jonkun toisen hienon sivun lähdekoodia ja ymmärtää sen toimivuus. Sillä tavalla minustakin tuli html-osaaja ja samalla tavalla opiskelin myös php:n alkeita. Ensimmäiset sivuni eivät olleet kovin hienoja, mutta kehitystä on tapahtunut vuodesta 1997 aika paljon. :)Juspe kirjoitti:
Kyllähän sitä pystyy itsekin opettelemaan jos vain haluaa ja viitsii, mutta itselleni oli helpompaa, että joku oli selittämässä asioita kuin se, että pitäisi itse jaksaa hakea tietoa ja lukea. :P
Nerwen
de
Konnun ylläpitäjä
charlie
Nerwen kirjoitti:
Niin kamalalta kuin se kuulostaakin, niin paras tapa aloittaa voi oikeasti olla joku WYSIWYG-editori, jossa näet minkälaista koodia syntyy kun raahaat ruudulle kuvan tai värjäät tekstiä. Koodista tulee kamalaa ja standardit paukkuvat, mutta nopein tapa oppia sellaiselle joka ei ole ikinä koodannut mitään on oppia tekemällä. Kyllä sieltä valmiseditorien maailmasta sitten voi ponnistaa oikean koodinopiskelun pariin, eikä into ole lopahtanut siihen ettei ymmärrä oudoista merkkijonoista mitään.
Nerwen
de
Konnun ylläpitäjä
WhiteWolf
Varjo pimeiltä kujilta
BANNATTU
Nopein tapa oppia tekemään kaiken väärin ja tekemään "koodista" mahdollisimman kauhiaa. Ihme kun et kaikkien kauheuksien isää eli Frontpagea ehdottanut.. Itse olen kokeillut muutamia editoreja eikä niistä oikeasti ole mihinkään jos haluaa tehdä kunnolla. Ainoa kunnon editori on Editplus2, koska se ei itse väsää pahemmin koodia mutta voit sillä tehdä esim taulukon nopeasti painamalla vain nappulaa. Näyttää värit myös kivasti ja tukee myös vissiin monia eri päätteitä. Olen käyttänyt myös linuxin puolella Bluefish-editoria.Nerwen kirjoitti:
Koodista tulee kamalaa ja standardit paukkuvat, mutta nopein tapa oppia sellaiselle joka ei ole ikinä koodannut mitään on oppia tekemällä.
Ehkäpä sittenkin voi tulla ihan uusinta systeemiä noilla editoreilla vaikka "koodi" olisikin kauhiaa.. Minun mokani jos asia on näin, mutta sivun kokoa tuskin saa pieneksi noilla. Parhaimmillaan olen saanut 150 kiloa pois sivusta kun olen itse säätänyt saman kuin Frontpagella.. :DMicrosoft kirjoitti:
Mitä tapahtuu FrontPagelle?
Yhdeksän voitokkaan vuotensa jälkeen Web-sisällön luontityökalu FrontPage poistuu tuotevalikoimasta vuoden 2006 lopulla. Nykyisten FrontPage-asiakkaidemme tarpeisiin vastaavat tämän jälkeen nämä kolme uutta, uusimpia tekniikoita hyödyntävää sovellusten ja Web-sisällön luonti- ja kehitystyökalua: yritysten tietotyöntekijöille suunnattu Microsoft® Office SharePoint® Designer 2007, Web-suunnittelun ammattilaisille suunnattu Microsoft® Expression™ Web Designer ja Web-kehittäjille suunnattu Microsoft® Visual Studio 2005.
charlie
Nerwen kirjoitti:
En näe mitään väärää siinä, että netin "peruskäyttäjät" puskevat sisältöä verkkoon mahdollisimman helpoilla ja nopeilla tavoilla. Olisi aika raakaa odottaa, että jokainen joka haluaa julkaista ajatuksiaan tai lomakuviaan tai gerbiiliensä seikkailuja verkossa joutuisi opettelemaan koodauksen ja standardien salat.
Nerwen
de
Konnun ylläpitäjä
Merri
Vesa Piittinen
Konnun ylläpitäjä
Herugrim
and the Forever Turns
Konnavahti
Miccoh
Kummallinen parrakas ukko
Herugrim
and the Forever Turns
Konnavahti
Imre
Nerwen
de
Konnun ylläpitäjä
Juspe
Amurin tiikeri
Dúnadan
Hovikemisti
Konnun ylläpitäjä
Herugrim
and the Forever Turns
Konnavahti
Viimeksi muokannut Herugrim 17.09.2008 13:26, muokattu 3 kertaa
Merri
Vesa Piittinen
Konnun ylläpitäjä
Koodi:
link rel="shortcut icon" type="image/x-icon" href="/favicon.ico"
Koodi:
link rel="shortcut icon" type="image/png" href="/favicon.png"
Koodi:
#valikko li:after {
content: url('kuva.png') no-repeat;
}
#valikko li li:after {
content: '';
}
Juspe
Amurin tiikeri
Herugrim
and the Forever Turns
Konnavahti
Viimeksi muokannut Herugrim 27.08.2008 22:30, muokattu 1:n kerran
Merri
Vesa Piittinen
Konnun ylläpitäjä
Herugrim
and the Forever Turns
Konnavahti
Koodi:
div id="navigaatio">
<li><a href="#">Etusivu</a></li>
<li><a href="#">**********</a>
</li>
<li><a href="#">*******</a>
<ul>
<li><a href="#">********** *******</a> </li>
</ul>
<li><a href="#">***</a>
<ul>
<li><a href="#">******</a></li>
<li><a href="#">**********</a></li>
<li><a href="#">********</a></li>
</ul>
</li>
</ul>
</div>
Koodi:
#navigaatio ul {
margin: 0;
padding: 0;
list-style: none;
border-bottom: 1px dotted gray;
}
#navigaatio a {
display: block;
width: 150px;
text-align: center;
background: white;
}
#navigaatio li {
color: #999999;
float: left;
font-family: Arial;
font-variant: small-caps;
}
#navigaatio li ul {
color: #999999;
display: none;
font-family: Arial;
}
#navigaatio li:hover ul {
display: block;
width: 10em;
position: absolute;
}
#navigaatio {
float: left;
margin: 0px;
margin: auto; width: 700px;
position: relative; top: -70px; left: 14px;
z-index: 1;
}
#navigaatio li:after {
content: url('kukka.jpg') no-repeat;
width: 100px;
height: 100px;
Ereine
Kirjastokeiju
Konnavahti
Viimeksi muokannut Ereine 10.09.2008 10:21, muokattu 1:n kerran
Nerwen
de
Konnun ylläpitäjä
Juspe
Amurin tiikeri
Nerwen
de
Konnun ylläpitäjä
Vinku
Sivu 5 / 5
» Konenurkkaus » Nettisivun teko -topic
Et voi aloittaa uusia keskusteluja tässä huoneessa
Et voi vastata keskusteluun tässä huoneessa
Et voi muokata viestejäsi tässä huoneessa
Et voi poistaa viestejäsi tässä huoneessa
Et voi äänestää tässä huoneessa
Kontu 19.12.2000– Vesa Piittinen, 24.1.2007– Verkkoyhteisö Kontu ry.
Konnun webhotellipalvelun tarjoaa Scene Group. Ohjelmistoina phpBB ja MediaWiki.
Käärme