Kirjaudu / luo oma tunnus *

? 

Gandalf
  • Mehtis

• 25.08.2008 18:57

Ostimme tänään vihdoin uuden tietokoneen! Iloinen Ja loppu ilta meneekin opetellessa miten tätä käytetään... x)

Lisäksi löysin divarista pari löytöä. Mm. kirjat "Tolkienin Maailma" ja "Näin tehtiin elokuvasarja Taru Sormusten Herrasta".

Mahtava päivä! Kerrankin! Heh heh

• Isilmírë

Kuukivi

• 25.08.2008 18:58

Haelvae kirjoitti:

En osaa kirjoittaa Isilmírën nimeä varmaan ihan oikein, mutta tajusin, että hänen avansa on minun lapsuuteni lempikirjasta!

Ihan oikein on kirjoitettu =) Samasta kirjasta on myös allekirjoitukseni, joka suomeksi kuuluisi "Silloin tuuli lumoavan soiton meren takaa toi, kun muikkunen se kesän poukamassa musisoi..." Se on minun lempikohtani kyseisessä kirjassa ja varsinkin sen kuunnelmaversiossa, joka minulla pienenä oli LP-levynä ja joka pikku-ukolla nykyään on DVD:nä.

• Círdan

Puunhakkaaja

• 25.08.2008 20:44

Äiti osti minulle eurolla Tunnetko Tolkienisi -kirjan, jossa on jotain 1300 kysystä hänestä ja Keski-Maasta. Siitäpä sitten Triviaa rustailemaan.. [25]

Lisäksi sain tänään Civilization 4 -kuumeen takaisin. Ihanaa pelata sitä pitkästä aikaa!

• Elendë

Kukkanen

• 26.08.2008 14:42

Círdan kirjoitti:

Äiti osti minulle eurolla Tunnetko Tolkienisi -kirjan, jossa on jotain 1300 kysystä hänestä ja Keski-Maasta. Siitäpä sitten Triviaa rustailemaan.. [25]

Mulla on kans toi ja oon joutunu pakottaa veljeni kyselemään niitä kysymyksiä koska kukaan muu ei halua/jaksa. Tyrmätty Harmi ettei se ole yhtä kiinnostunut aiheesta kuin mä.

Olen helpottunut. Sain vihdoinkin hankittua TET-paikan. Ja tää tuli kyllä todella viime tingassa, koska sopimus pitää palauttaa opolle ylihuomenna.
    Oon kysyny jo ravintolasta, kahvilasta, Citymarketista ja Anttilasta mutta sainkin paikan kirjastosta. Jännittää vähän mitä siellä pitää tehdä. Iloinen Lapussa lukee että esim. toimistotehtäviä, hyllytystä ja kokoelman hoitoa. Mitäköhän sillä kokoelman hoidolla tarkoitetaan..

• Cirindë

Kysyvähän ei tieltä eksy

• 26.08.2008 14:48

Elendë kirjoitti:

Círdan kirjoitti:

Mulla on kans toi ja oon joutunu pakottaa veljeni kyselemään niitä kysymyksiä koska kukaan muu ei halua/jaksa. Tyrmätty Harmi ettei se ole yhtä kiinnostunut aiheesta kuin mä.

Saanko kysyä, mistä olette ne löytäneet??
    Minä kun olen sitä metsästänyt jo kauan, mutta kun ei löydy niin ei löydy..
    Niin ja ilonaihe: Tajusin viimeinkin kuinka saan tyhjennettyä kännykkäni ylipursuavan valokuvamuistin Hymyilee Enää ei puhelin valita että muisti on melkein loppu.

• Elendë

Kukkanen

• 26.08.2008 15:15

Cirindë kirjoitti:

Äitini oli kuulemma löytänyt sen Kirjatorilta parilla eurolla. Varmasti jostain netistäkin voi tilata. Hymyilee (tosin muutamia euroja kalliimmalla.)

// Sen on kirjoittanut Andrew Murray.

Viimeksi muokannut Elendë 26.08.2008 15:51, muokattu 1:n kerran

• Cirindë

Kysyvähän ei tieltä eksy

• 26.08.2008 15:24

Elendë kirjoitti:

Cirindë kirjoitti:

Äitini oli kuulemma löytänyt sen Kirjatorilta parilla eurolla. Varmasti jostain netistäkin voi tilata. Hymyilee (tosin muutamia euroja kalliimmalla.)

Kiitos. Luultavasti Suomalaisen kirjakaupan sivuiltakin voisi löytyä. Hymyilee
    Saanko kysyä vielä; kuka sen on kirjoittanut? Olisi helpompi tiedustella kirjakaupoista.

• Minyaleiel

Sininen porkkana

• 26.08.2008 19:03

Elendë kirjoitti:

Olen helpottunut. Sain vihdoinkin hankittua TET-paikan. Ja tää tuli kyllä todella viime tingassa, koska sopimus pitää palauttaa opolle ylihuomenna.
    Oon kysyny jo ravintolasta, kahvilasta, Citymarketista ja Anttilasta mutta sainkin paikan kirjastosta. Jännittää vähän mitä siellä pitää tehdä. Iloinen Lapussa lukee että esim. toimistotehtäviä, hyllytystä ja kokoelman hoitoa. Mitäköhän sillä kokoelman hoidolla tarkoitetaan..

Itse aikoinani kirjaston TET-paikalla järjestin aakkostin aamuisin edellispäivän palautetut kirjat hyllypaikoilleen, muovitin uusia kirjoja ja lehtiä, sekä järjestin sekaisen dekkarihyllyn ja cd-levyjä. Kesätöissä kirjastolla myös pesin ulkopuolelta kaikki lastenosaston kuvakirjat. TETtiin mennessä joka aamu oli ensimmäisenä kahvitauko muun henkilökunnan kanssa. Mukavinta oli ihkauudet painomusteentuoksuiset kirjat, joita sai muovittaa, ja samalla pelätä ryppyjä ja ilmakuplia. Iloinen Ohutkantiset lehdet, kuten Aku Ankka, on vaikeimpia, kirjat menee parin harjoittelun jälkeen helposti.

• Vehka

Ruukkukasvi
    Konnavahti

• 26.08.2008 19:10

Kun olin kirjastossa kesätöissä, vein kirjoja hyllyihin ehkä kahdesti päivässä, tilasin kahdeksan uutta, palvelin päivässä ehkä kolmea asiakasta ja mesetin muun ajan. Näin kirjastonhoitajan viransijaisuus meillä Juupajoella. Pöh!

• Tik

Ylläpitäjä

• 26.08.2008 23:29

Cirindë kirjoitti:

Kiitos. Luultavasti Suomalaisen kirjakaupan sivuiltakin voisi löytyä. Hymyilee
    Saanko kysyä vielä; kuka sen on kirjoittanut? Olisi helpompi tiedustella kirjakaupoista.

Itse ostin Andrew Murrayn (kuten Elendë jo totesikin) Tunnetko Tolkieniasi? Suuresta Kuusta, jonka alekorissa se oli ylimääräisellä 50 prosentin alennuksella varustettuna. Mitäköhän maksoi viime syksynä tai niissä main - pari kolme euroa? Kai niillä on sitä vieläkin.

• Estelwen

• 27.08.2008 01:39

Pari viime päivää on mennyt yhdessä isossa stressipuuskassa, kun on tuntunut siltä ettei puoliakaan ainejärjestömme hallituksesta kiinnosta lainkaan se, että uudet opiskelijat saapuvat ensi maanantaina ja vaikka jos minkä asian pitäisi siihen mennessä olla valmiina. Tänään kuitenkin asioita saatiin vihdoin tapahtumaan muidenkin kuin minun toimestani ja tilanne näyttää taas aika paljon valoisammalta.
    Iltaisen vuosijuhlakokouksen jälkeen niidenkin kekkereiden tulevaisuus alkoi vaikuttaa paljon vähemmän tuhoontuomitulta kuin vielä hetki sitten - yrityssponsorivastaavamme vihdoin suvaittua liittyä joukkoomme yli puolen vuoden tauon jälkeen. Nyt on teoriassa tiedossa mistä ja miten kaikki se raha taiotaan - enää puuttuu se pikkuinen käytännön osa...

• Vampirelady

Dr. Octagonapus BLAAAAH!

• 27.08.2008 07:40

Hymyilee Kaverini tulee tänään meille rastastamaan hevosellamme ja muutenkin hillumaan.
    Päivä vaikuttaa heti valoisammalta. Iloinen

• Lathron

Sininen ritari

• 27.08.2008 08:29 Linssiluteilua?

Tänään emännän kanssa sieneen ja ehkä lavastamaan haltiakuvia erääseen kauniiseen metsikköön salaisen sienikätköni lähelle. Sotisopa ylle, terästä vyölle ja fiilistelemään! One man larp! Ihan innoissani jo nyt aamusta Iloinen

L

• eowynofmay

Toukokuinen neito

• 27.08.2008 11:24

Isilmírë kirjoitti:

Pikku-ukolla on huomenna elämänsä ensimmäiset kaverisynttärit, ja vaikka minua aikalailla jänskättääkin, miten tulemme selviämään kuuden eskari-ikäisen pikkuriiviön paimentamisesta, olen kuitenkin enimmäkseen vain innoissani.

Oi, meillä oli perjantaina myös ekat kaverisynttärit 6 v:llä. Meillä syöpöttelyn jälkeen joukkio paineli pitkin metsiä (osa juhlasukkahousuissa ja hienossa mekossa). Aika ihania nämä eskari-ikäiset!

May

• Nerwen

de
    Konnun ylläpitäjä

• 27.08.2008 12:21

Posti toi tänään jotain pitkään odotettua ja <i>kaunista</i> suoraan yhdeksänkymmentäluvulta. Hymyilee Nyt alkaa sopivien kehysten metsästäminen, sillä tätä aarretta ei voi kätkeä laatikkoon piiloon kun siihen on kerran vähiä rahojaan sijoittanut.

• Jasdril~

Mavaja

• 27.08.2008 19:37

Fort Minor - Petrified. Hymyilee Youtubelöytöjä. Namnamnamnam. Mike Shinoda on ehkä parhaita tuntemiani musiikintekijöitä. (Tai tietämiäni, ei tuntemiani)

Aamunavaus koulun keskusradiossa meni loistavasti.

Päätin kuitenkin lähteä riparimuisteluiltaan, ja oltiin ihan innokkaina yhden kaverin kanssa. Hymyilee Siellä oli kivaa, ja emomme ei päästänyt minua ulos ennen kuin ilmoittauduin isoskoulutukseen. Mihinköhän soppaan tuli taas pudotettua lusikka? :S

Fort Minor - Petrified. Uudelleen. Se soi repeatilla x))

• Jaamar

Kentti
    Konnavahti

• 27.08.2008 20:00

No en nyt sanoisi. meillä on ulkoliikuntaa eskarien kanssa. Tule itse kuivattamaan kahdeksattoista kurahousut, sadetakit+muu mikä kastuu sadevaatteista huolimatta.

Mutta minä sain tänään lahjan yhdeltä lapselta. [26] Huomaavaisempaa lasta en ole koskaan tavannut.

• Herugrim

and the Forever Turns
    Konnavahti

• 27.08.2008 21:45

Löytyi mukava inspis Vehkan hienoon fopeen. Jälleen kerran pieni ilonaihe kaiken muun keskellä. ^^

• Mic

Blond beer
    Konnavahti

• 28.08.2008 08:27

Värjäsin villakangasta onnistuneesti pesukoneessa. Hieman jännitti, kun netissä oli ristiriitaisia ohjeita. Mutta toimi, vaikka pakkauksen kylki väitti ettei sovellu. Henkinen blondi onnistuu Iloinen

• Vehka

Ruukkukasvi
    Konnavahti

• 28.08.2008 09:03

En uskalla sanoa mitään kauhean suureen ääneen, ettei kaikki onni varise ja katoa, mutta...

...minä en ole enää niin yksin, koska löysin maailman suloisimman pojan halattavaksi. ^_^

• douv

Se pakollinen bööna
    Konnavahti

• 28.08.2008 11:07

Vaikken saanut käännöstiedettä (englanti) sivuaineeksi ainakaan vielä, sain kuitenkin kämpän loistavalta sijainnilta ja loistavalla vuokralla; Kelan tuen jälkeen itselle maksettavaa jää 30e/kk, ja tuohon sisältyy jo sähkö, vesi ja nettiyhteys. ^^

Spoilaus:
    Asuntoa nimitetään yksiöksi, koska 20 hengen soluja ei taida olla olemassa. Pöh! Vessa ja keittiö ovat yhteiskäytössä koko kerroksen kanssa, oma lavuaari kyllä on. Talo on vanha kulkutautisairaala, jonka kunto on melko epäilyttävä. Kahta alinta kerrosta asustaa joku yhteisö, kolmas kerros on TOASilla vuokralla. Saunaa ei ole, mutta mummola on niin lähellä, että voin vaikka pyytää mummoa varaamaan saunavuoron minulle.

Ja olen kaikesta pienestä epämääräisestä huolimatta riemuissani. Hymyilee Huomenna tekemään vuokrasopimus ja viikonloppuna jo vähän siivoilemaan sinne.

• Haelvae

Aeaekkoesitoen

• 28.08.2008 13:09

Pelattiin ilmaisutaidon tunnilla Aliasta. Ilman puhetta, tosin. Sai vain huitoa, äännähdellä ja piirtää, mutta ei vissiinkään kirjoittaa, vaikka minä kaksi kirjainta piirsinkin. Hups! kannattaa kokeilla tätäkin aliaksen pelaustapaa. Tuo vaihtelua normiin peliin.

• Ereinion

Menninkäinen
    Konnavahti

• 28.08.2008 13:31

Oi, Actionarya! Parasta ikinä. (Varsinkin veljen polttareissa, kun keksittiin sille mahdollisimman hämyjä sanoja näyteltäväksi. Pöh!)

Ja douv pääsee legendaariseen Pyynikin kommuuniin. Olen melkein kade, oma Uuden Domuksen yksiöni on tuohon verrattuna aika tylsä, olkoonkin että siellä on alkovi.

Mutta sen verran paljon ilonaihetta tällä haavaa, että ehken viitsi ruveta kateelliseksi. ^_^

• Pagba

Loputtomaan Luisteleva

• 28.08.2008 14:06

Onkos Douvin kämppä siinä talossa, jonka pihassa kyllä on sauna, mutta se on AA:n omistuksessa, "eikä sinne ole asiaa ilman alkoholiongelmaa"? Lainaus muinaisesta Aviisista. Loistava esimerkki rutikuivasta huumorista. Jossain kommuunissa Pyynikillä kerran käväisin, mutta se taisi olla eri tapaus. Auvoista yhteiseloa!

Et voi aloittaa uusia keskusteluja tässä huoneessa
Et voi vastata keskusteluun tässä huoneessa
Et voi muokata viestejäsi tässä huoneessa
Et voi poistaa viestejäsi tässä huoneessa
Et voi äänestää tässä huoneessa