Kirjaudu / luo oma tunnus *

? 

Gandalf
  • Tik

Ylläpitäjä

• 18.08.2008 01:54

Miccoh kirjoitti:

Voi ei. Arvatenkin amerikkalaista keksintöä. Tappavat ironiankin iloisesti hymyillen.

No, ainakin tuo Miccohn ilmoitus merkin olemassaolosta oli nautittavan ironinen, toivottavasti (vaikka ei luultavasti) merkki on myös keksitty ironian vuoksi.

Mutta vaikka ei olisikaan, merkkiä voisi ainakin käyttää sauroniuttaan väärin tökkäämällä sitä ei-ironisten lauseiden perään - vai pitääkö sillä ympäröidä ironisiksi tuomitut lauseet? Ota sitten selvää, mikä on ironiaa, lause, merkki vai molemmat?

• Hilgaria

Paroni

• 18.08.2008 07:49

Tik kirjoitti:

Voi ei. Arvatenkin amerikkalaista keksintöä. Tappavat ironiankin iloisesti hymyillen.

Linkki puhuu heti ranskalaisista. Vilkaistaan edes ennen kuin tuomitaan. Heh heh

Mutta koko idea jostain ironia-merkistä on vähän... öh. En voi kuin olla samaa mieltä erään amerikkalaisen kanssa.

Eilen opin, että pelaajat saattavat ehtiä hyvinkin vasta kolmasosaan siitä, mitä pelinjohtaja on roolipelisessioon suunnitellut, jos elävän ruumiin kanssa painimiseen pimeysartefaktin saamiseksi käytetään riittävästi aikaa. Ville Vuorelan Stalker on sairaan hyvä peli, mutta sen opin jo vähän aiemmin kuin eilen.

• douv

Se pakollinen bööna
    Konnavahti

• 18.08.2008 18:15

Tämä oli itseasiassa jo sunnuntaina, kun imdbitin Christopher Leetä (varmistuakseni, että kyseessä on todellakin hra Lee, joka näytteli jossain osassa Poliisiopistoja).

En tiedä lähteen luotettavuudesta, mutta trivia-osasto väitti hänen taistelleen vapaaehtoisena talvisodassa.

• Shacklebolt

Ministeri

• 18.08.2008 18:21

douv kirjoitti:

Tämä oli itseasiassa jo sunnuntaina, kun imdbitin Christopher Leetä (varmistuakseni, että kyseessä on todellakin hra Lee, joka näytteli jossain osassa Poliisiopistoja).

En tiedä lähteen luotettavuudesta, mutta trivia-osasto väitti hänen taistelleen vapaaehtoisena talvisodassa.

Wikipedia (senkään luotettavuudesta tietysti aina tiedä..) kertoo että: "Vuonna 1939 sotilaskoulussa ollut Lee yritti osallistua talvisotaan Suomen maavoimissa, mutta muiden brittiläisten vapaaehtoisten tavoin häntä ei päästetty sotatoimiin. Myöhemmin Lee on todennut, että suomalaiset pelastivat hänen henkensä, koska eivät päästäneet häntä rintamalle."

• Isilmírë

Kuukivi

• 20.08.2008 22:57

...samovaarit ovat Suomessa harvinaisempia ja vaikeammin hankittavia kuin olen kuvitellut. Oman samokkani arvo kohosi silmissäni entisestään, olkoonkin että se vuotaa. Rakas se toki oli ennestäänkin, onhan se inkeriläisen äidinisänäitini peruja, mutta ehkä tämän valaistumisen seurauksena saan jopa jonain päivänä aikaiseksi korjauttaakin sen ja ihan oikeasti keittää sillä teetä.

• Haltiamieli

Emilia Lahti
    Konnavahti

• 21.08.2008 00:33

Shacklebolt kirjoitti:

Wikipedia (senkään luotettavuudesta tietysti aina tiedä..) kertoo

Wikipedian luotettavuus on lähteestä (tai tietysti useimmiten yhä lähteettömyydestä!) kiinni. Hymyilee Tässä tapauksessa lähde on kuitenkin Turun Sanomien netistäkin löytyvä artikkeli, uskokaamme - tai älkäämme uskoko - siis sitä: "Olin 17-vuotias, kun kuulin sotilaskoulussa, että Suomessa käytiin sotaa Neuvostoliittoa vastaan. Lähdimme matkaan kaveriporukalla ja sanoimme, että haluaisimme auttaa.

- Ampua kyllä osasimme, mutta emme hiihtää. Meitä kiitettiin avusta, mutta emme tietenkään päässeet lähellekään rajaa. Mutta se oli vain hyvä asia. Muuten tuskin olisin tässä nyt, Lee hymähtää."

• Nerwen

de
    Konnun ylläpitäjä

• 21.08.2008 15:45

... Mackenzie Astin (joka on siis Sean A:n veli) esitti LOSTissa sitä Katen nuoruudenrakkautta jonka kanssa hän kätki "aikakapselin". Tämänkin täysin turhan triviatiedon kertoo <a href="http://www.lostpedia.com/wiki/Cast_crossovers">LOST cast crossovers</a>.

Huokaus. Käsittämätöntä että uusia LOSTeja täytyy odotella ensi vuoteen. Ei auta muu kuin katsoa vanhoja Kansioita ja bongata muita crossovereita. Iloinen (Hävettää etten ollut tajunnut että Horace Goodspeed = Eugene Victor Tooms. Tooms on kuitenkin kärkisijoilla kaikkien aikojen ikimuistettavimpien monsterien listalla. Mutta kun se näyttää Horacena niin kiltiltä!)

• Ereine

Kirjastokeiju
    Konnavahti

• 25.08.2008 15:37

Opin että britit eivät yleensä huuhtele astioita pesun jälkeen ja siihen ei ole ilmeisesti mitään syytäkään (paitsi jos ei halua syödä saippuaisilta astioilta) ja Italiassa käytetään yleisesti kuivauskaappeja ja Jenkeissä on tyypillistä että tiskialtaita on vain yksi ja astiat saatetaan pestä jopa juoksevan veden alla. Ja jotkut pesevät hampaansa kuumalla vedellä.

• Mic

Blond beer
    Konnavahti

• 27.08.2008 14:06

Yliopiston ruokala sen kertoi (jo jonkun aikaa sitten, mutta tänään taas tuli huomattua): Cool on suomeksi Rohee!

• Pikku Myy

µ

• 27.08.2008 17:31

Tänään opin, että peruskoulun sijaisopettajan tärkeimmät ominaisuudet ovat ennemmin samoja kuin apinatalon hoitajalla, kuin niinkään asiantuntemus opetettavasta aineesta.

• Círdan

Puunhakkaaja

• 27.08.2008 17:49

Tänään opin, että TET-paikan hausta voi tulla vaikeaa, jos yrittää mennä samaan paikkaan kuin viime vuonna. Opo yrittää kaikin mahdollisin keinoin saada minut kysymään paikkaa muualta ja kailottaa koko ajan (muka koko luokalle, pah!), ettei samaan paikkaan saa mennä. Tästä tulee kyllä vielä tahtojen taistelo.

Ja minähän voitan. Just joo...

• Constantine

Susi

• 28.08.2008 23:03

Tänään opin, että *useimmat* muinaisella nuolenpääkirjoituksella tehdyt dokumentit olivat ja ovat minulle näytetyn mallikappaleen, eli noin tupakka-askin kokoisia... ja että valtaeliitti kuulemma pidätteli helpommin omaksuttavan kirjoitusjärjestelmän laajempaa leviämistä, koska piti enemmän nuoliloista. Muinaisen Assyrian/Babylonian yleisemmäksi lukutaitoisuusprosentiksi ovat akateemiset auktoriteetit taas niin ikään arvioineet noin viitisen prosenttia. No niinkö vähän niitä kauppiaita sitten olikin..? Viilee

(Olen vertailujen jälkeen myös iloinen Loprienon 322-sivuisen egyptintutkielman kieliopillisesta kattavuudesta. Oli hyvä ostos taannoin sekin.)

• Mic

Blond beer
    Konnavahti

• 29.08.2008 13:40

Tänään opin, että vierasruoka, ei tarkoita vieraista tehtyä ruokaa (kuten liharuoka tarkoittaa lihasta tehtyä). Olipa pettymys, kun katsoin hetken Nigellaa.

Opin myös, että Aamulehdessä on samat uutiset useaan kertaan. Ei ihme, että välillä tulee deja vu.

• Vampirelady

Dr. Octagonapus BLAAAAH!

• 29.08.2008 13:41

Opin, että minun kiusaamiseni on hauskaa.
    Ja että Nightwish on edelleen *****bändi.
    Ja että olen läski.
    Ja että näemmä ei voi olla edes kirjaston koneella rauhassa.

• Telimektar

Taivaan Paimen

• 29.08.2008 15:06

Bowserin liiskaajakoneet ovat vaarallisempia kuin kheep-kheepien liiskaajakoneet. Kheep-kheepien liiskaajat ovat tosin nopeampia, mutta Bowserin liiskaajat tappavat jopa Mega-Marion. (Poikani, 7 v., valistaa minua Mario-maailman yksityiskohdista.)

• Elendë

Kukkanen

• 29.08.2008 16:59

Opin tänään miten annetaan elvytystä. Toivottavasti en kuitenkaan koskaan joudu tositilanteeseen! Urgh...

• Ksu

A-loppuinen
    Konnavahti

• 29.08.2008 18:38

Että ihmisillä voi olla oikeakin nimi! Iloinen Ja että ihmisistä voi olla vaikea käyttää niiden oikeaa nimeä jos on tottunut käyttämään lempinimeä!

• Isilmírë

Kuukivi

• 29.08.2008 19:34

...uudesta laukusta voi olla isosti iloa, vaikka sellaista ei ihan tarkalleen ottaen olisi tarvinnutkaan.

• Nazg

Gimbat & Durbat

• 29.08.2008 20:53

Vasta tänään opin kunnolla, miten käsittämättömiä koulutoverini voivat olla. Ruokatunnilla he menevät kirjaston ainokaiselle koneella katsomaan YouTubesta videoita kevytmoottoripyörien tai moottoripyörien pakoputkista! Toista minuuttia yhden pakoputken katselemista eri kulmista, ja sen perään uusi video jostain eri pakoputkimallista. Tämä jos mikä on minusta perin kummaa touhua. Tähän voi tosin vaikuttaa se tosiseikka, että olen täysi uuvelo kun kyseessä ovat kaksi- tai nelipyöräiset moottorikulkuneuvot.

• Isilmírë

Kuukivi

• 30.08.2008 18:02

...että valvontakameroilla voi väijyä hyllyjen takaisilla katvealueilla touhuavia ihmisiä kaupassa olevien peilien kautta. Hahaa!

• Aulë

Vuorien vaeltaja

• 30.08.2008 18:20

Että hammaslääkärissä ei kannata jättää käymättä. On todella noloa mennnä sinne uudella ajalla kun kaikki moittivat.

• Isilmírë

Kuukivi

• 30.08.2008 19:02

Jestas! Minunhan pitää muistaa perua oma hammaslääkäriaikani, kun unohdin pyytää sen kohdalle vapaata. Ties minne asti aika sitten siirtyy, kun Vantaan kiireettömän hoidon jono on toistaiseksi suljettu ja tätäkin aikaa piti jonottaa vuoden verran...

(Opin siis, että tästäkin topicista on ihan käytännön hyötyä; ilman tällaista muistutusta olisin varmaan unohtanut koko hammaslääkärijutun ja joutunut maksamaan vielä sakkomaksunkin perumatta jätetystä ajasta.)

• firin

*Suloinen*

• 31.08.2008 19:51

Junalippu kannattaa säilyttää, mikäli vanhemmat epäilevät että on ollut poikaystävänsä luona eikä kaverilla. Vaikka olihan se poikkis kyllä mukana [30]

• Elendë

Kukkanen

• 01.09.2008 14:06

Että ei kannata pelätä seuraavaa päivää niin kamalasti. Usein asiat hoituu helpommin kuin on ajatellut, niinkuin tänäänkin sain huomata. Hymyilee Täytyy myöntää että olin eilen illalla itku kurkussa kun jännitin tätä päivää vaikkei tässä mitään kummallista ollutkaan! Tosin olin hyvin väsynyt silloin. Turhaa murehtia tulevaa. Voi kun oppisin sen oikein kunnolla eikä mun pitäis toistaa sitä itselleni jatkuvasti. Tästä on oikeasti tullut mulle ongelma.

• Nerwen

de
    Konnun ylläpitäjä

• 01.09.2008 17:23

... on olemassa koomiselta kuulostava musiikinlaji nimeltä <a href="http://fi.wikipedia.org/wiki/Trip_hop">trip hop</a> ja minkälaista se oikeasti onkaan (ei koomista ollenkaan).

• Mic

Blond beer
    Konnavahti

• 02.09.2008 11:43

Nerwen kirjoitti:

... on olemassa koomiselta kuulostava musiikinlaji nimeltä <a href="http://fi.wikipedia.org/wiki/Trip_hop">trip hop</a> ja minkälaista se oikeasti onkaan (ei koomista ollenkaan).

Oho, aina oppii uutta. Faithless on kyllä hyvää.

Itse olen oppinut, että ompelukoneen käyttö ei olekaan niin vaikeaa ja että en saisi lukea käsityöfoorumeita. Liikaa ideoita ja liian vähän aikaa. Jos näette sellaisessa tai käsityöliikkeessä, niin ajakaa pois.

• Henane

Procyon lotor
    Konnavahti

• 02.09.2008 14:34

Tänään opin aika jännän asian.. Minun sanani painaa enemmän joissain asioissa kuin toisten.

Toinen asia oli, että jos vain hymyilee, niin joillekin muille saattaa tulla parempi mieli. Siis sain tänään jostain ihmeen syystä halauksen eräältä tytöltä kommentin kera; "Sie se jaksat sitten aina hymyillä. Ei oo päivääkään, milloin en olis nähny siun hymyilevän. Sie piristät ihan älyttömästi aina, ku on huono-olo." Tähän kohtaan vain toinen kaveri totesi: "Olen nähnyt tasan yhden päivän, milloin ei olisi hymyillyt." Ehkä sitten vain hymyilen. Hassu huomio kerrassaan.

Kolmas asia: Jos ei ajattele asioita, saa asiat yleensä toimimaan. Ainakin tämän päivän osalta Iloinen

• Sivu 8 / 12

Kirjoita uusi viesti

• Näytä sivu: Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava

Et voi aloittaa uusia keskusteluja tässä huoneessa
Et voi vastata keskusteluun tässä huoneessa
Et voi muokata viestejäsi tässä huoneessa
Et voi poistaa viestejäsi tässä huoneessa
Et voi äänestää tässä huoneessa