Vihreä Lohikäärme

Tervehdys, vieras! — Aika: 18.06.2013, 06:39

KirjauduRekisteröidy

Tämänpäiväiset viestit

Mitä/millä yleensä piirrätte?

Vastaa viestiin 

Arvosana:
  • 0 vastausta - 0 keskimäärin
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mitä/millä yleensä piirrätte?
22.07.2003, 18:36
Viesti: #21

Piirrän yleensä lyijykynällä... Joskus tulee kokeiltua vesivärejä, joskin niistä tulee kamalia kuvia... Lyijykynäpiirrokset sitten väritän (jos väritän) joko puuväreillä tai akvarelleilla... Piirrän ihmisiä mallista ja yritän piirtää myös ilman mallia... Muitakin asioita tulee piirreltyä (kuten jalat) mutta aika harvoin, sillä en keksi mitä voin piirtää... :S Jos joku viitsisi kertoa hyviä piirustusaiheita niin olisin iloinen.. Iso hymy
Sivusto Etsi kaikki käyttäjän kirjoittamat viestit
Vastaa lainaten
23.07.2003, 22:55
Viesti: #22

Yleensä...hmm...piirrän hiilellä ja tosi pehmeellä lyikkärillä...
(niillä saa ihanan herkkää jälkeä...)
toiseksi mä maalaan öljyväreillä...Itse aina nikkaroin taulunpohjat ja päälystän kankaat kessolla...*Antaa itselleen kymmenen pistettä ja papukaijamerkin*
Sitten vaan pensselit esiin ja maalaamaan...
(Rantaan,pellolle,metsään... Hymy )
Etsi kaikki käyttäjän kirjoittamat viestit
Vastaa lainaten
26.07.2003, 12:29
Viesti: #23

Minä piirrän lähinnä lyijykynällä. Sillä on niin helppo tehdä varjostukset ja virheet saa helposti korjattua. Tosin lyijykynän valinta piirrustusvälineekseni oli aika olleellista, onhan suvussani pari muutakin tämän taidon taitajaa
Vastaa lainaten
18.09.2003, 17:21
Viesti: #24

Lyijykynä on kyllä vakio varustus niinku näköjään monella muullakin... Hiilikän ei oo paha, mutta harvemmin kyllä sitä tulee käytettyä. Mä en yleensä harrasta töitteni värittämistä millään, koska jotenkin aina onnistun sotkemaan siinä vaiheessa piirrustuksen.... Iso hymy Mitä piirrän? jaa vaikee kysymys.. yleensä ihmisiä tai muita ihmisen tapaisia (ulkonäöltään) olentoja ja piirrän oikeestaan aina mallista muuten ei tunnu onnistuvan.. Hymy

"Tiesitkö, että 50% kettujen viisaudesta perustuu kanojen tyhmyyteen."
Vastaa lainaten
18.09.2003, 18:04
Viesti: #25

Nykyään kärsivällisyyttä ei oikein riitä piirtämiseen, tarkoittaen lähinnä lyijykynää. Pidän maalaamisesta, öljyvärit on lempivälineeni aina ja ikuisesti, tosin uusin ihastukseni on tempera. Siinä vaan häiritsee kun alemmat väripinnat hankautuvat niin helposti irti päälle maalattaessa (ehkä en ole vielä sisäistänyt sitä maalaustekniikkaa kunnolla). Pidän myös kuivapastelleista ja akvarelleista. Oikeastaan pidän kaikesta. ^^ Paitsi musteella piirtämisestä, en jotenkin hallitse sitä, ja se on vähän sellaista nysväämistä. Olen maalaajatyyppiä (haluaisin oppia maalaamaan vielä rennommin, vieläkin jotenkin "piirrän" öljyväreillä, ei se ole mitenkään paras tapa hoitaa homma). Enimmäkseen tulee piirrettyä jotain ihmisiä, mutta yritän keksiä parhaani mukaan muitakin aiheita, en jähmettyä vain siihen ihmiseen (vaikka mielestäni ihmisen piirtämisen hallitseminen on myös tärkeää). Tällä hetkellä kesken on tuollainen maalaus, missä on pylvään/muurin päällä jotain kasveja ja ympärillä korentoja...

Absolutely unbelievable!
Vastaa lainaten
19.09.2003, 13:59
Viesti: #26

Mä piirrän sillä lyijärillä... joskus puuvärikynillä väritän jos jaksan, mut en mä yhtään haluis... mieluiten mä hiilellä piirtäisin, mut jotenki mä en osaa tehä mitään se eteen... mun piirrustukset on aika tylsiä, ne on vaan jotain, yksinkertasia keijuja, ihmisiä tai centaureja... *haluu oppii kärsivällisyyden joten voisi piirtää parempia kuvia* Surullinen
Vastaa lainaten
21.09.2003, 20:09
Viesti: #27

tuota noin...minunkin suosikkiväline on lyijykynä. ja jos joskus innostun, niin väritän sen puuväreillä. mutta maalaamista inhoan. se ei vaan oikein sovi minulle. ja se mitä piirrän on ihmiset! en tykkää piirtää eläimiä tai maisemaa... ja erityisesti tytöt (tai naiset) en oikein ole omaksunut miehen rakennetta... ja nainenhan on niin helppo piirtää...

Jos liikun-kuolen,
Jos hengitän-tukehdun.
Vastaa lainaten
21.09.2003, 20:31
Viesti: #28

Piirrän useimmiten lyijykynällä. Joskus väritänkin lyikkärillä. Viimeisimmät piirrokseni olen nyt värittänyt puuväreillä. Vähän aikaa sitten innostuin myös värittämään koneella. Se on kuitenkin aika hankalaa hiiren kanssa. Piirtopöytä pitäisi hankkia.
Piirrän nykyään aika paljon ihmisiä. Tyyli on joskus jotain mangan tapaista ja joskus ihan muuten vaan sellaista sarjakuvamaista.
Vastaa lainaten
22.09.2003, 15:49
Viesti: #29

Kröhöm...! lyijäri,hiilet,puu-,öljy-,akvarelli- ja vesivärit... tussit eivät minunkaan käteen oikein sovellu piirtämisen merkeissä... maalaillessani yleensä tuotan toinen toistaan örnimpiä tuotoksia...
piirrellessäni/väritellessäni jotain fantasiaa tai tietenkin kun minusta on kyse niin puita ja metsää yleensä!!!!!!! :roll: :roll:
Vastaa lainaten
22.09.2003, 17:02
Viesti: #30

Yleensä käytän lyijykynää ja mustia tusseja, siinä on vain niin hyvä yhdistelmä Hymy Onhan sitä muitakin juttuja tullut testattua, mutta nuo ovat ne mistä pidän. Väritän yleensä tietokoneella tätä nykyä tai sitten puuväreillä.

Piirtelen aika sarjakuvamaisia hahmoja, tosin silti yritän lisätä niihinkin realistisuutta. Ilman musiikkia en piirtele koskaan ja musiikki onkin aika hyvä inspiraation lähde Iso hymy
Vastaa lainaten
02.11.2003, 10:59
Viesti: #31

Piirtelen lyijykynillä, tiistaina saan 24 puuvärin pakkauksen synttärilahjaks, joten väritykset tästälähin sillä. Piirtelen jotain fantasia-aiheista.
Vastaa lainaten
03.11.2003, 19:50
Viesti: #32

Luonnostelen aina lyijykynällä, mutta pääasiassa piirrän kuitenkin ihan värikynillä. Minulla on tapana vetäistä luonnokset vähän miten sattuu ja sitten vasta väritysvaiheessa ruveta korjailemaan. Sinänsä huono tapa koska pelkällä värittämisellä ei saa esim. mittasuhdevirheitä kokonaan piiloon.

Värikynistäkin suosin ehkä enemmän akvarellikyniä, tosin käytän niitä tavallisina puuväreinä. Pidän enemmän noiden jäljestä, pehmeämpää kuin tavallinen kenties.

Inhoan oikeastaan vain vesiväreillä maalaamista, minun töissäni on "matkan varrella" ainakin niin paljon korjailtavaa, etten osaa käyttää noin välittömiä piirtämisvälineitä. Öljyväreillä tykkään sotkea mutta ovat vain kovin vaivalloisia ja sotkevat mahdottomasti.
Helpompi vaihtoehto olisi akryylivärit mutta jostain syystä en oikein ole tullut sinuiksi niiden kanssa.
Vastaa lainaten
05.11.2003, 20:11
Viesti: #33

Minä piirtelen aina lyijjykynällä.. Sitten ehkä vedän ääriviivat mustalla ohutkärkisellä tussilla ja sitten väritän sen puuväreillä. Joskus skannaan tussilla rajatun työn koneelle ja väritän Photoshopilla..

Piirrustuksieni aiheet ovat oikeastaan aina eläimiä.. Ja Hopeanuoli hahmoja..:D
Vastaa lainaten
16.11.2003, 13:41
Viesti: #34

Minä piirrän lyijykynällä. Muillakin tavoilla olisi kiva joskus sutata mutten osaa! Surullinen *sydäntäsärkevää nyyhkytystä*

Joskus teen vesiväri töitä, mutta ne menevät minun käsissäni niin helposti pilalle..hiilelläkin olen parikertaa kokeillut, mutta ei onnistu. *pudistelee päätään*
Vastaa lainaten
20.05.2004, 19:41
Viesti: #35

Meitsi piirtää paintilla.
Se on joka koneessa.
Sillä voi korjata virheitä ja nyhätä.
Ei lisäksi ole mitään "superefektejä",
joten kaikki mitä teet tulee siitä mitä teet.
Toimii ihan hyvin "pikkupehmeän" tuotteeksi...

En osaa piirrustaa käsin,
kynällä ei voi korjata virheitään.
Siksi kynäpiirtäminen onkin niin hienoa.
Arvostan kaikkia piirrustustaitoisia.

Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä.
Vastaa lainaten
20.05.2004, 19:50
Viesti: #36

Mitä minä nyt välillä tuhertelen niin yleensä lyijykynällä. En kyllä yhtään tykkää kun lyikkärin jälki on sellasta hailakkaa ja muutenkin töhrystä. Nyt olen kyllä innostunut piirustelemaan tusseilla kaiken maailman asioita. Sellaisilla puolipaksuilla. Niillä saa kivaa jälkeä, vaikkakin sitten jos tulee suuri moka, niin sitä ei voi korjata..

.Jack Bauer could save the cheerleader.
Vastaa lainaten
21.05.2004, 11:37
Viesti: #37

Lyijykynällähän minä aina tuhertelen. Pakottavassa tilanteessa saatan alentua johonkin muuhun. En mielelläni tee värillisiä töitä, en oikeastaan osaakaan värittää niin hyvin että olisin loppu tulokseen yhtä tyytyväinen kuin pelkän lyijykynän jälkeen. Lyijykynällä kuitenkin saan omasta mielestäni siedettävää jälkeä aikaiseksi, joten en viitsi lähteä muilla tyyleillä töitäni pilaamaan. Nyt kun vuosien harjoittelun jälkeen opin tuon varjostamisen jalon taidon, niin töissä alkaa olla jotain katsottavaakin.
Tällä hetkellä en oikeastaan piirrä mitään, tai nyt lähi aikoina ei ole löytynyt intoa. Muutaman vuoden ajan aiheet ovat pyörineet fantasiassa. Ihmisiä en mielelläni kokonaan piirrä, kyllä osia voin tuhertaa. Kokonaisuudesta tulee ihmisten kohdalla aina jotenkin epäsopusuhtaisia. Viimeisimmissä töissäni on lähes jokaisessa kylläkin ollut pitkähiuksinen nainen takaa päin. Hassua kun jokin aihe vain ilmestyy moneen työhön, vaikka ei sitä sinne alunperin olisi suunnitellutkaan.

Liiankin hyvin olen sen ansainnut että sinä minua pakenet, minä joka olen paennut niin usein ja niin kauas!
Vastaa lainaten
02.02.2005, 23:15
Viesti: #38

Oh,olipas noita "lyijykynä-viestejä" paljon!
Melkein kaikki alkaa että "mä piirrän yleensä lyijykynällä"-lauseella!
no mikäs siinä jos kerran haluaa,tykkää ja tuntee helpoimmaksi tavaksi piirtää sillä lyijykynällä Iso hymy Joten liityn teihin lyijykynä-ihmisiin!Tunnustan että piirrän yleensä minäkin lyijykynällä!!!
Toisaalta mieluisilta piirrustusvälineiltä tuntuvat tällä hetkellä(ei,ei lyijykynät!) hiilet ja akvarellit/öljyvärit.Että tuommoista tällä kertaa. :mrgreen:
Nii ja sit piirtelen aina millon mitäkin...mitä vaan sattuu tulemaan mieleen...joskus mielialan mukaan ja joskus taas mm. jonkun elokuvan,tai kirjan mukaan...Hauskaa!

Kaurakeksit tykkää kun niitä syödään.
Vastaa lainaten
03.02.2005, 13:08
Viesti: #39

pois
Vastaa lainaten
03.02.2005, 13:17
Viesti: #40

Lähes vain ja ainoastaan HB-lyijärillä ja kopiopaperille. Joskus silloin tällöin harvoin käytän muita pehmeämpiä lyijäreitä.

Harmittaa että parhaita kyniä ei enää saa mistään. Ne on semmoisia vihreitä huokoisesta muovista tehtyjä lyijäreitä, joitten lyijy on hieman vahamaista ja niitten perässä on kumi joka OIKEASTI kumittaa sen kynän jälkeä. Niitä oli joskus yläasteella meillä koulukyninä ja silloin niitä sosialisoin toista kymmentä mutta nyt vuosien saatossa kaikista niistä on se kumi sieltä kärjestä kulunut. Minä tykkään samalla kynällä piirtää ja kumittaa.

Onko kellään suosituksia lyijäreihin joissa on kumi päässä joka toimii?

Vintti pimeenä, naama virneessä
Housunpuntit puhki, kyynärpäitä kirveltää
Päivätansseissa, suussa vaahtoa
Verenpainelääkkeet joku vaihtoi vahvempaan
Vastaa lainaten
Vastaa viestiin 

Keskustelua selaavat: 1 vieras