Minecraft
|
Minecraft
|
|
23.01.2013, 22:56
Viesti: #81
|
|||
|
|||
|
RE: Minecraft
Tässä on muutamin selittein tehty kartta meidän yhteisestä Minecraft-maailmasta (pyörii omalla koneella kotiverkossa): https://docs.google.com/file/d/0Bx3NxmGF...JmZUU/view
Metroradat rakennettu hyvin yksinkertaisella menetelmällä, eli alkuun, loppuun ja pysäkeille "kuopat" voimaradasta (kahden blokin pituinen kuoppa jossa kaltevat voimaradat vastakkain) ja vieressä nappi jolla rata aktivoituu. Sitten joka 12.-16. blokki on aina voimarata ja soihtu joko alapuolella yhden kiviblokin alla tai vieressä. Noihin kuoppiin ei aina ihan pysähdy siten että nappia painamalla pääsisi jatkamaan matkaa oikeaan suuntaan mutta useimmiten kyllä. Kaikki radat kulkevat 30 blokkia merenpinnan alapuolella paitsi kartassa näkyvä junasilta joka kulkee maan päällä. "On two occasions I have been asked [by members of Parliament]: 'Pray, Mr. Babbage, if you put into the machine wrong figures, will the right answers come out?' I am not able rightly to apprehend the kind of confusion of ideas that could provoke such a question." |
|||
|
24.01.2013, 21:16
Viesti: #82
|
|||
|
|||
|
Tuo rautatiesilmukka kuulostaa kiinnostavalta voisi kokeilla, jos rupeaa sitä rautatietä väsäämään. Olisihan sitä ihan mukava päästä testaamaan kuinka kekseliäs on rautatien suhteen. Eikä sitä kannata pihtailla raudan suhteen sitähän saa aina lisää. Mutta nyt kannattaa ruveta tekemään niin pitkää siltaa että olisi järkevää käyttää rautatietä.
Jaamar voit värjätä lamapaita esim. otat keltaisen väriaineen käteen, ja mouse kakkosella klikkaat lammasta. Lampaasta tulee keltainen. Kaakaopavuista saa ruskeaa. Voit värjätä lampaan ihan samalla lailla ruskeaksi ottamalla kaakaopavun käteen, ja klikkaamalla mouse kakkosella lammasta. Tiesikö kukaan että laavalla voi polttaa ihan samalla lailla kuin hiilellä ja puulla tavaraa. Laavaämpärissä on se hyöty, että sillä polttaa melkein puolitoista stäkkii (sanon 64:n pakkoja vai mitä ne on kuten esim. kiveä on kädessä samassa ruudussa 64 niin sanon niitä stäkeiksi) yhteenmenoon. Mutta osaako kukaan sanoa mistä löytää sivun, missä näkyy miten tehdään tavaraa. Olen etsinyt wikistä, mutta siellä näkyy vain tavara ja mitä sillä tehdään jne. Haluaisin löytää sivun missä näkyy miten tehdään se tavara. olen löytänyt kyllä sellaisia, mutta ne ei ole päivitettyjä, eli niissä ei näy miten esim. mukulakivimuuri tehdään. Se on kyllä melko helppo päätellä mutta on kaikkea muutakin on tullut esim. lyhty. |
|||
|
24.01.2013, 21:29
(Viestiä muokattiin viimeksi: 25.01.2013 08:31 , Jasdril.)
Viesti: #83
|
|||
|
|||
|
Ihan kuule Minecraft wikistä löytyy. Tuossa esimerkiksi lapion teko ohje http://www.minecraftwiki.net/wiki/Shovel
Pitää kokeilla tuota lampaiden värjäystä. Kuulostaa hyvältä Tuon Laavajutun tiesin mutta olen aina nykyään vähän yli varovainen laavan kanssa kun olen kerran onnistunut polttamaan aika ison ja hienon rakennelman ja puoli metsää.
"En ole epäonnistunut, olen vain keksinyt kymmenentuhatta asiaa, jotka eivät toimi." -Thomas Alva Edison |
|||
|
24.01.2013, 22:19
Viesti: #84
|
|||
|
|||
|
Eipä löydy minulla. Kun minä menin tuonne osoitteeseen minkä laitoit tuohon niin tuli tämä teksti: There is currently no text in this page. You can search for this page title in other pages, or search the related logs, but you do not have permission to create this page. En tiedä onko sitten koneessa vikaa, mutta etsin listaa missä näkyy kaikki tavarat mitä on koko pelissä.
|
|||
|
24.01.2013, 23:10
(Viestiä muokattiin viimeksi: 24.01.2013 23:11 , Jaamar.)
Viesti: #85
|
|||
|
|||
|
Eipä näköjään linkki toimi minullakaan. Mutta tuoltya wikistä vaan hain sanalla shovel ja löysin lapion kokoamis ohjeet. Kummallista kertakaikkiaan.
Edit. Toimii kun hakee uudestaan tuon sivun hakukentällä. "En ole epäonnistunut, olen vain keksinyt kymmenentuhatta asiaa, jotka eivät toimi." -Thomas Alva Edison |
|||
|
24.01.2013, 23:14
(Viestiä muokattiin viimeksi: 24.01.2013 23:14 , Nova.)
Viesti: #86
|
|||
|
|||
|
Täällä ovat kaikki esineet listattuna: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Items
"On two occasions I have been asked [by members of Parliament]: 'Pray, Mr. Babbage, if you put into the machine wrong figures, will the right answers come out?' I am not able rightly to apprehend the kind of confusion of ideas that could provoke such a question." |
|||
|
25.01.2013, 08:31
Viesti: #87
|
|||
|
|||
|
Linkki ei toimi kun Jaamarin lauseen piste tulee siihen linkin mukaan, korjasin.
|
|||
|
25.01.2013, 09:22
Viesti: #88
|
|||
|
|||
|
Wikipedia ei tosiaankaan kerro kaikkea. Itse olen pitänyt hyödyllisenä Paul Soares Jr:n YouTube-videoita, joissa hän selittää miellyttävällä äänellä rauhallisesti perusasioita rakentelusta. Hänen avullaan olen päässyt selville monesta monituisesta asiasta, mitä Minecraftissa on opeteltavissa.
Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have a small problem. All four engines have stopped. We are doing our damnedest to get them going again. I trust you are not in too much distress. |
|||
|
27.01.2013, 21:03
Viesti: #89
|
|||
|
|||
|
Tuo Novan lista ei ihan vastaa unelmiani mutta ei anneta sen häiritä. Kun siellä menee katsomaan esinettä, niin siellä on kaikkea muutakin kuin pelkästään teko-ohje, eli tietoa esineestä. Näin ensisilmäyksellä bongasin sieltä ilotuliteraketin. Se mitä olen ihmetellyt, kun olen selaillut wikiä pitkin poikin, niin siellä on sellainen armori mikä tehdään tulesta, mutta miten tulta voi saada noin vain käsiinsä, että voi rakennella siitä tuollaisia? Vai tehdäänkö sitä netheristä saadulla roihun kepillä?
Tässä on taas tultu pelailtua minecraftia, ja löysin yhden spider-spawnerin. Spawnerin vieressä olleissa arkuissa oli kaksi samaa musiikkilevyä, neljä satulaa ja jotain muuta turhaa. Samasta luolastosta löysin viisi timanttia. |
|||
|
17.02.2013, 20:58
Viesti: #90
|
|||
|
|||
|
Olen nyt pelannut oikeastaan ensimmäisen kerran ikinä monsterit päällä. Aiheuttaa pieniä sydänkohtauksia aina välillä mutta mitäpä pienistä
Esimerkiksi yhtenä yönä katolta alkoi kuulua hirmuista ryskettä ja katon läpi putoili vihreää limaa. Hätyytin Novan katsomaan mitä tapahtuu. Sieltä löytyi suuri, vihreä ja limainen olento pomppimassa katolla! On se leppoisampaa ilman hirviöitä mutta tuo vähän erilaista tuntua peliin kuitenkin. Pitää vähän katsoa milloin on hyvä aika poistua sisätiloista. En osaa päättää pelaanko mieluummin ilman monstereita vai niiden kanssa. Rakennuksia suojellakseen Nova poisti kreeppereiltä blokkien tuhoamis ominaisuuden. Olen luonut omanlaisen hahmon sen perusukkelin tilalle. Paria eri valmista työkalua katselin ja lopulta päädyin tällaiseen http://www.minecraftskins.com/editor.php...112005.png On kohtalaisen helppo käyttää ja oikeasti näkee millainen hahmosta on tulossa. Pitää vaan muistaa tehdä ruumiinosa kerrallaan ettei esimerkiksi pään alapuoli tai vartalon alapuoli jää vahingossa värjäämättä. Niistä tulee muuten läpinäkyviä. Voisi olla aika jännä myös tehdä läpinäkyvä hahmo itselleen. Mutta ehkä nyt pitäydyn tuossa hobitissani ainakin jonkun aikaa. "En ole epäonnistunut, olen vain keksinyt kymmenentuhatta asiaa, jotka eivät toimi." -Thomas Alva Edison |
|||
|
17.02.2013, 21:17
Viesti: #91
|
|||
|
|||
|
Juu, minäkin olen pelannut joskus ilman monstereita silloin, kun yritin päästä jaloilleni pelissä, niin kävin ilman monstereita tutkimassa pari luolaa jne. Olen pelaillut nyt viimeaikoina vaikealla joka on melko rasittavaa välillä. Kerran kun oli tutkimassa luolia ajattelin vaihtaa rauhalliselle ihan vain mukavuuden vuoksi. Juuri kun painoin eskistä, ja aijoin vaihtaa rauhalliselle kuulin sihinää joka tarkoitti, että creeper oli selkäni takana. Kerkesin painaa eskistä joten en kuollut.
Kuinka moni on tutkinut mitä kaikkea uutta on tullut minecraftiin? Minä en ole, mutta kun katsoin yhtä videota missä oli kaiken maailman ihmetyksiä esim. beacon olen alkanut tutkia minecraftin uusia ihmetyksiä, heh. |
|||
|
05.03.2013, 14:15
Viesti: #92
|
|||
|
|||
|
Uusien päivitysten seuraaminen on jäänyt häpeällisen vähälle. Kun pelasin Techniciä, siinä käytettiin Minecraftin vanhempaa versiota, joka oli yhteensopiva modien kanssa. Aiemmin Paul Soares Jr opasti minua videoillaan päivitysten saloihin. Pitäisi varmaan katsoa niitä taas.
Keksin äsken, miten jääjuoksuradan voi tehdä hirviöistä huolimatta. Rata pitää rakentaa niin korkealle, että creeperit eivät tule liian lähelle. Kaksi jääblokkia päällekkäin siten, että niiden välissä on kahden blokin verran tyhjää tilaa, eivät aivan riitä takaamaan turvallista juoksumatkaa. Alemman tyhjän tilan viereen voi rakentaa lasista turvakaiteen. Sen tai jääblokkien päälle ei pitäisi hirviöiden syntyä, vaikka olisi yö ja jäärata olisi pimeänä. Valonlähteitähän ei sen lähelle voi laittaa, koska se sulaa jos tarpeeksi kirkas valo tulee muusta kuin auringosta tai kuusta. Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have a small problem. All four engines have stopped. We are doing our damnedest to get them going again. I trust you are not in too much distress. |
|||
|
18.03.2013, 11:30
(Viestiä muokattiin viimeksi: 21.03.2013 13:18 , Pagba.)
Viesti: #93
|
|||
|
|||
|
Olen pelannut melko ahkerasti Pelitcraftissa ja saanut tietää, että Pelit-lehden tilaus ei ole ainoa keino päästä palvelimelle. Vanha jäsen voi taata uuden kunnollisuuden, mutta jos uusi mokaa, vanhakin saa lähteä palvelimelta. Harva mokaa, koska on hienoa olla varma siitä, että omat rakennelmat pysyvät koskemattomina. Joillain toisilla palvelimilla pelaajat rikkovat kaiken, minkä löytävät ja ennen pitkää se alkaa hatuttaa rakentelijoita. Itse en ole kokenut sellaista, mutta voin kuvitella. Talon lenkkisaunassa teinipoika raportoi jekuistaan kaverinsa palvelimella ja sellaiset touhut olisivat kiehtoneet minua joskus 30 vuotta sitten. Rajoitetusti PvP-tappelua on tarjolla areenoilla ja muilla siihen erikseen rajatuilla alueilla, mutta se ei vähään aikaan ole innostanut ketään. Nälkäpeli-tapainen tapahtuma on suunnitteilla. Luin kirjan vasiten sitä varten ja paikkasin samalla aukon nuorten scifikirjallisuuden tuntemuksessani.
Olen laajentanut operaatioitani Wildernessiin, jossa vastuksina ovat hirviöt, kova vaikeustaso ja pudotusvahinko. Ensitöikseni kaivoin kuilun ja rakensin hirviöansan sen päälle. Gravitaation surmaamat hirviöt pitivät minut nuolissa, luissa ja ruudissa. Eilen löysin luurankospawnerin ja nyt kun luuranko ilmestyy spawnerin läheisyyteen, se putoaa virtaan, joka vie sen aukolle. Muutaman blokin pudotuksen päätteeksi se joutuu punaisen villan peittämälle catwalkille, jonka reunalla surmaan sen joutessani. Nuoli- ja luuvarastoni täyttyvät kokemuspisteiden myötä. Expan kertyessä pystyn myös tekemään enchantauksia. Ne on rajattu 20:een pistekäyttöön, jotta tehokkaammat taiat kävisivät kaupaksi. Timanttihaarniskani kohdalla minulla oli onnea, sillä en saanut hyödyttömiä ominaisuuksia. Miekkani kyky singota vihulaiset taaksepäin ja suurempi todennäköisyys harvinaiseen saaliiseen miellyttää minua ja jouseni tappaa kahdella nuolella. Toiseen miekkaani saamani Niveljalkaisten Turma -ominaisuus ei taas ole erityisen hyödyllinen, sillä en ole nähnyt Wiltsussa ensimmäistäkään hämähäkkiä. Kahden timantin menettäminen hyödyttömään miekkaan toki harmittaa, mutta voin ehkä lahjoittaa sen sellaiselle aloittelijalle, jolla on muutakin käyttöä harvoille timanteilleen. Muoks. Mitään enchant-kattoa ei olekaan. Helpointa on käyttää loitsukirjoja: satunnaisuutta on edelleen, mutta jos loitsu menee pieleen, niin häviää vain yhden kirjan verran. Sikäli mikäli löytäisin tarpeeksi vuotia kirjoja varten. Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have a small problem. All four engines have stopped. We are doing our damnedest to get them going again. I trust you are not in too much distress. |
|||
|
|
Keskustelua selaavat: 1 vieras
Vihreä Lohikäärme

Tuon Laavajutun tiesin mutta olen aina nykyään vähän yli varovainen laavan kanssa kun olen kerran onnistunut polttamaan aika ison ja hienon rakennelman ja puoli metsää.

Ota yhteyttä
Kevytversio
RSS-syöte